י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

דרמה בגולדרס גרין • המשטרה עצרה את הרב חיים הלפרין, אחיו ושני עסקנים

פרשת הרב חיים הלפרין בלונדון מסתבכת • הבוקר, לראשונה מאז נחשפה הפרשה המביכה לפני חצי שנה, עצרה משטרת לונדון את הרב, אחיו ושני עסקנים מקומיים - בהם בכיר ב'שומרים' - החשודים בשיבוש הליכי משפט • חבר הקהילה: "מעמד מביך" • ומדוע רק כעת התערבה המשטרה בפרשה?

צילום אילוסטרציה: פלאש90
צילום אילוסטרציה: פלאש90

פרשת הרב חיים הלפרין בלונדון מסתבכת: הבוקר (ד') - לראשונה מאז נחשף הציבור אל פרטי הפרשה המביכה לפני חצי שנה - הגיעו שוטרי המשטרה המקומית של לונדון אל ביתו של הרב בשכונת גולדרס גרין, ערכו חיפושים בביתו, ולאחר מכן עצרו אותו, את אחיו הרב דוד הלפרין, ושני עסקנים מקומיים, החשודים כי שיבשו הליכי משפט, כאשר שילמו לנשים כסף על מנת שלא יתלוננו נגד הרב בפרשה.

העצורים הובאו לתחנת המשטרה בצפון לונדון הסמוכה לשכונת גולדרס גרין. אחד העסקנים שנעצרו הוא חבר בכיר בארגון השומרים המקומי.

על פי עדויות תושבים בשכונה, חוקרי המשטרה הגיעו אל ביתו של הרב הלפרין -הנחשד בביצוע מעשים מגונים בנשים שהגיעו אליו לייעוץ בענייני שלום בית - בשעה 6 בבוקר. אחד מבני קהילת 'דברי חיים' - קהילתו של הרב הלפרין - סיפר ל'בחדרי חרדים', כי השוטרים ביצעו חיפושים במסמכים ובמחשבים שבבית הרב. "מביך. זה מעמד לא נעים עבור רב במעמד כה גדול בקהילה החרדית".

עוד בנושא:
הבלוג נגד הלפרין אולץ למחוק פרסומים ותגובות
גוגל חויבה לחשוף: מי מכפיש את הרב הלפרין
הדיינים התכנסו: מה יוכרע בפרשה הקורעת את אנגליה?
הוחלט: אלו הדיינים שידונו בפרשת הלפרין
כשאח נגד אח • פרשת הלפרין: מאבק משפחתי לסילוק האח
פרשת הלפרין: "מחלישים חומר האיסור של עריות"
פרשת הלפרין: דבר הגרפולוג והמומחה האלטרנטיבי
פרשת הלפרין: קהילת 'דברי חיים' נזרקה מ'כדתיא' - והוחזרה • המכתבים
הוקם בית-דין מיוחד: יכריע בפרשה שמסעירה את לונדון
פרשת הלפרין: גאב"ד מאקווא תוקף את בן האדמו"ר מסדיגורא
הגר"א הלפרין: "מי שידו במעל, לא ינצל מגיהנום"
דרמה בלונדון: הגר"א הלפרין ובנו התפטרו מתפקידיהם

ההערכה היא, כי המשטרה החלה חוקרת כעת בפרשה המסעירה את הקהילה היהודית באנגליה מזה חצי שנה, לאחר שהרב הלפרין פנה לערכאות והתלונן כי מפעילי אתרי אינטרנט ובלוגים מקומיים הכותבים על הפרשה מאפשרים לגולשים להשמיץ אותו, ודרש לחשוף את הכותבים נגדו, כדי להגיש תביעות דיבה.

ככל הנראה, בתגובה לצעד זה, הוגשו תלונות למשטרה. גורם באחת מהקהילות החרדיות הסביר: "עד כה נמנעו לערב את רשויות החוק בפרשה. אבל כשהצעד הראשון נעשה מצדו של הרב - אף אחד כבר לא יכול לבוא בטענות".

בתוך כך, בית הדין המיוחד, שהורכב כדי לדון בטענות שהועלו נגד הרב הלפרין, צפוי להתכנס בעוד שבועיים בפעם השנייה, כדי להמשיך ולגבות עדויות. התקווה של כל הגורמים המעורבים בפרשה היא, שעד חג הפסח תתקבל ההכרעה הסופית.

'בחדרי חרדים' ימשיך ויעקוב.
חיים הלפרין לונדון אנגליה חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד