י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פרצה חמורה

סעיף בחוק יאפשר לרשויות המקומיות להפעיל תח"צ בשבת

חשש לפרצה חמורה בשבת בעקבות סעיף בחוק ההסדרים שמאפשר לכל גוף להגיש בקשה להפעלת תחבורה בתשלום, וכל למעשה נפתחת הדלת להפעלת תחבורה בשבת מפני שלא תוגדר תחבורה ציבורית

סעיף בחוק יאפשר לרשויות המקומיות להפעיל תח"צ בשבת
אוטובוס. אילוסטרציה צילום: דוברות משרד התחבורה

סעיף בחוק ההסדרים מדאיג מאוד את שומרי השבת: סעיף שהוכנס בחוק ההסדרים שמצורף לתקציב קובע כי כל גוף יוכל להגיש בקשה למשרד התחבורה ולקבל אישור להפעלת הסעות אוטובוסים בתשלום. כך שההסעות לא יוגדרו כתחבורה ציבורית, ולא יקבלו מימון ממשלתי וכך יוכלו לפעול בשבת

על פי הדיווח של יובל שדה באתר 'כלכליסט', מסעיף בחוק ההסדרים העוסק ב"צו פיקוח הסעה מיוחדת", עולה כי כל גוף, למטרות רווח או לא למטרות רווח, יכול להגיש בקשה למשרד התחבורה ולקבל אישור להפעיל הסעות של אוטובוסים או מיניבוסים בתשלום. מפני שההסעות הללו לא יוגדרו כ"תחבורה ציבורית" והן לא יזכו לסבסוד ממשלתי, וכך יוכלו לפעול גם בשבת לאחר אישור של משרד התחבורה.

המשמעות הרחבה של החוק, שרשויות מקומיות כמו תל אביב יוכלו לגבות תשלום על שירותי תחבורה ציבורית-עירונית בשבת, מה שעד עכשיו החוק לא התיר להן. וגופים עסקיים או חברתיים יוכלו להפעיל תחבורה בתשלום בשבת גם אם העיריות לא יהיו מעוניינות בכך. כך על פי 'כלכליסט'.

תיקון הצו יאפשר ליזמים להפעיל קווי תחבורה מסחריים על בסיס הביקוש, בין אם מדובר בנסיעות למקומות בילוי, אתרי תיירות או אזורי תעסוקה. על פי הדיווח, גורמים במשרדי האוצר והתחבורה אישרו את הדיווח.

תחבורה ציבורית בשבת חוק ההסדרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד