י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לאחר שריצה מחצית מעונשו

הנוכל שגנב מיליונים מחבריו היהודים, משתחרר עם הגבלות

לאחר שריצה מחצית מעונשו של שש שנים, יועץ לשעבר לניהול הון שהורשע בתוכנית פונזי שבה גנב מיליונים מ-55 לקוחות במשך 10 שנים, שוחרר מהכלא, האסיר גנב מיליונים מרבים מהקהילה היהודית בה היה חבר

הנוכל שגנב מיליונים מחבריו היהודים, משתחרר עם הגבלות
אילוסטרציה צילום: pixabay

פרדי דיוויד, בן 56, מבורהמווד, הורשע ב-2018 בתוכנית פונזי בה גנב סך של כ-15 מיליון ליש"ט מ-55 לקוחות במשך עשר שנים. רבים מהקורבנות שלו הגיעו מהקהילה היהודית בה היה חבר, חלקם אמרו לבית המשפט במשפטו ב-2018 כי הם נפגעו קשות מחברם לשעבר. בסוף השבוע הוא שוחרר מהכלא.

פרדי דיוויד השתמש בכסף שגנב מלקוחות כדי לממן הימורים כבדים, לשלם את דמי הלימוד של ילדיו ולצאת לחופשות יוקרה. הוא גם פתח מסעדה כשרה, Let’s Meat בבורהאמווד. כך דווח העיתון היהודי הבריטי Jewish News.

ביולי אשתקד התקיימו דיונים בבית המשפט של סאות'ווארק קראון, בהם חויב לשלם כ-1.5 מיליון ליש"ט. זה היה חלק קטן ממה שהוא חייב לקורבנותיו, אך השופט קבע כי עליו לשלם "סכום ריאלי".

פרדי דיוויד יוצא מהכלא עם תנאים, ואם לא יקיים את כל המגבלות המותנות בשחרורו, הוא עלול לחזור לכלא. דובר משרד המשפטים מסר כי הוא לא שוחרר מוקדם מהרגיל. מאחר ורוב האסירים שהורשעו בפשעי צווארון לבן יכולים להשתחרר לאחר ריצוי מחצית מעונשם. נאסר עליו לכל החיים לקחת חלק בכל תפקיד ייעוץ פיננסי, רגולטורי, ונאסר עליו לקחת חלק ברשות התנהלות פיננסית: "הרשות סבורה כי הרשעותיו מוכיחות חוסר כנות ויושרה ברורה ורצינית כך שאינו כשיר וראוי לביצוע פעילויות מוסדרות" נמסר ממשרד המשפטים.

כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", ביוני 2018, פרידי דיוויד, יהודי בריטי הונה 55 משקיעים בהונאת פונזי, ונשפט לשש שנות מאסר. דייויד, בן 49 מהארטפילד בורהמווד, כ-20 קילומטר מצפון מערב לונדון, הואשם באשמת הונאת כספים על ידי "הטעיה והונאה וניצול מעמד לרעה". דייוויד העביר לאמו בסביבות 176,000 ליש"ט כשהוא היה תחת חקירה וביזבז כ-36,000 ליש"ט על הימורים רק כמה ימים לפני שנעצר.

הוא בזבז 15.6 מיליון ליש"ט באתרי הימורים שונים, כאשר השיא היה - 240 אלף ליש"ט ביום אחד בלבד. בכסף שלקח מהמשקיעים הוא השתמש גם כדי לשלם את החופשות המשפחתיות שלו בחו"ל ואת שכר הלימוד של ילדיו.

מהחקירה, שנעשתה על ידי יחידת הונאה של המשטרה בלונדון, התברר כי בין השנים 2005 עד -2017, שימש פרידי כמנהל השירותים הפיננסיים של חברת HBFS, וכי הוא ניהל תכנית הונאה באמצעות חברת ניהול ההון.

בכתב התביעה נטען כי הוא השתמש בשם החברה כאמצעי להונאת קרבנות בסכומי כסף עצומים. 55 קרבנות השקיעו סך של 15 מיליון פאונד. מעל 70 מילון שקל.

סכום ההשקעה הממוצעת של הקרבנות - בין 20,000 ל-75,0000 ליש"ט לאדם.

דיוויד שכנע אנשים שהכיר אישית והיו חברים קרובים שלו, הוא לקח כסף שהם השקיעו בחברה, והעביר אותו לחשבונו הפרטי. כדי שהמשקיעים לא יבחינו שהכסף שלהם נעלם, הוא העביר להם מסמכי בנק מזויפים אשר לכאורה אישרו שההשקעות בוצעו וכי הריבית צוברת מדי חודש.

עונש גנב כלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד