י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בג"ץ קבע: מיצ"ב בבתי ספר חרדים - או סנקציות

בג"ץ שוב מתערב בחינוך החרדי: הורה לקיים מבחני המיצ"ב בבתי הספר חרדיים, ולהטיל סנקציות על מי שיסרב • יהדות התורה: "לא נקבל כפייה והנחתות מצד בג"ץ"

חיידר. צילום: פלאש 90
חיידר. צילום: פלאש 90

שוב התערבות בחינוך החרדי: עתירה שהגישה התנועה הרפורמית נגד מוסדות החינוך החרדים, נידונה היום (ד) בבג"ץ. בעקבות הדיון הורה בג"ץ למשרד החינוך לגבש בתוך 100 ימים מתווה לעריכת מבחני מיצ"ב בבתי ספר חרדים, ואם לא יעשו זאת, יצטרך המשרד להפעיל סנקציות נגד המוסדות.

נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, הבהיר כי על ראשי הרשתות "להתחיל לקחת את העניינים ברצינות".

בשנת 2008 התחייבו במשרד החינוך לוודא שאכן מתקיימים מבחנים במרכז החינוך העצמאי ובמרכז מעיין החינוך התורני גם באנגלית ובמדעים. מבחנים אלה התקיימו רק בכתה ה', ולא בכתות ב' ו-ח' כפי שנבחנים תלמידים בבתי ספר ממלכתיים וממלכתיים-דתיים.

עו"ד שוש שמואלי, שייצגה בדיון את משרד החינוך, אמרה כי הסוגיה שנותרה בלתי פתורה היא בחינות הליבה. "עמדת משרד החינוך היא להקפיד על פיקוח. בחינות המיצ"ב מטרתן לקבל תמונה של ההתנהלות, להגדיר את היעדים וזה כלי פיקוח של משרד החינוך". היא הוסיפה כי מסתמנת הרחבה נוספת של הבחינות באנגלית, אולם לא סוכם בכמה בתי ספר והאם הבחינות יתקיימו גם במוסדות הלימוד לבנים.

ביהדות התורה הבהירו בתגובה: "העתירות הקנטרניות לא יועילו. היהדות החרדית תתנגד לזה, ולו לאור העובדה שמדובר בהחלטה של בג"ץ. נעשו שינויים וככל הנראה ייעשו שינויים נוספים, אבל כאשר זה מגיע בהנחתה מבג"ץ זה לא יעבור.

"הציבור החרדי בשעת גזרה, יעמוד כחומה נגד המהלך, וכמקובל יקפיד על כל דבר ולו הקטן ביותר ולא יסכים לשינויים. בדרך כזו של התערבות, ההחלטה תיתקל בחומה בצורה שלא תתפשר על העניין - וחבל. רק בהידברות ובתהליך הדרגתי ניתן יהיה ליצור שינויים, ולא בדרך של כפייה והנחתות מצד בית המשפט העליון".
בג''צ רפורמים מיצ''ב מבחן עתירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד