י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"עליו להינמק בכלא"

המשפחות זועמות: נשקלת האפשרות לקצוב את עונשו של רוצח שלושת החיילים

ועדה מיוחדת של הרשות השופטת תתכנס בשבוע הבא כדי להחליט האם לקצוב את 3 עונשי מאסר העולם שהוטלו על מוחמד אגבריה, אזרח ישראלי שהוביל לפני כ-30 שנה את הפיגוע שזכה לכינוי "ליל הקלשונים" | בני משפחת אחד החיילים שנרצח בפיגוע: אין מקום לגלות לרוצח הנאלח ולו טיפה של רחמנות. עליו להינמק בכלא עד יומו האחרון"

המשפחות זועמות: נשקלת האפשרות לקצוב את עונשו של רוצח שלושת החיילים
גיא פרידמן שנרצח בפיגוע צילום: באדיבות המשפחה

ביום ראשון הבא (8.8) צפויה להתכנס וועדה מיוחדת של הרשות השופטת לדון בבקשה לקצוב את עונשו של מוחמד אגבריה, מי שהוביל בשנת 1992 את הפיגוע שזכה לכינוי "ליל הקלשונים", במהלכו נרצחו החיילים גיא פרידמן, יעקב דובינסקי ויורי פרדה ונפצע החייל סרגיי זרצנסקי.

אגבריה, תושב הכפר מושירפה שבאזור ואדי עארה ואזרח ישראלי בזכות נישואים שהתרחשו 4 חודשים בלבד לפני ליל הפיגוע, היה חבר בפלג קיצוני של התנועה האסלאמית שאף כינה עצמו "הג'יאהד האסלאמי". הוא נידון לשלושה מאסרי עולם מצטברים בעקבות מעורבותו הישירה ברצח שלושת החיילים.

ב-30 השנים שחלפו מאז הפיגוע, קיבל אגבריה תשלומים שוטפים מהרשות הפלסטינית כנגד רצח החיילים, בסכום שלפי ההערכות עומד על כ-1.5 מיליון שקל. עוד נודע, כי בשנה הבאה הוא צפוי לקבל "העלאה" במשכורת החודשית, מ-10,800 שקל ל-12,800 שקל.

ממשפחת פרידמן, שבנם נרצי בפיגוע, נמסר בתגובה: "אנו רואים בחומרה רבה את העובדה שאפילו דנים באפשרות לקצוב את עונשו של המחבל שרצח את גיא. מדובר בחבורת מחבלים שפלים שבגדו במדינה שלמה ורצחו חיילי צה"ל. אגבריה עוד הגדיל לקבל כסף מהרשות הפלסטינית כפרס על מעשה הטרור שביצע. אין מקום לגלות לרוצח הנאלח ולו טיפה של רחמנות. עליו להינמק בכלא עד יומו האחרון!".

בני המשפחה הוסיפו: "היום פנינו לשר המשפטים, לראש השב"כ ולשר הביטחון בדרישה שיביעו התנגדות נחרצת לקציבת עונשו של אגבריה. עוד פנינו לשרת הפנים בדרישה שהיא תפעל לביטול אזרחות כל המחבלים שהיו מעורבים בפיגוע. אנו מצפים לקבל תשובה חיובית מכל ארבעת הגורמים".

מפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור נמסר: "מחבל שרצח ישראלים בפיגוע דינו אחד עונש מוות, ומשהחליטו לא להחיל עליו את עונש המוות אלא רק מאסר עולם, אסור לקצוב את עונשו ולא עונש של שום מחבל אחר, המחבל אחמד אגרביה ודומיו צריכם להישאר בכלא עד יומם האחרון".

עו"ד מוריס הירש, ראש המחלקה המשפטית במכון "מבט לתקשורת פלסטינית" ולשעבר ראש התביעה הצבאית באיו"ש מסר ש"אין מקום שמדינת ישראל תפגין רחמנות כלשהי כלפי המחבל הארור. הוא רואה את עצמו כפלסטיני. הפלסטינים רואים אותו כפלסטיני ותיגמלו אותו כפלסטיני כשכר בעד ביצוע הרצח. דווקא בימים אלה, שבהם אזרחים ערביים רצחו יהודים באשר הם, שפרו בתי כנסת ורכוש רב, נדרש להעביר מסר ברור, שמדינת ישראל לא תתפשר בלחימה בטרור".

פיגוע מחבל שחרור מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד