ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"יודעת את המחיר"

בנט מאיים על איראן: "יודעים לפעול לבד" • צפו

בביקור בפיקוד הצפון יחד עם הרמטכ"ל, אמר ראש הממשלה: "לאף אחד אין ספק מי עומד מאחורי האירוע, אבל אנחנו סיפקנו גם ראיות קשיחות ליתר ביטחון" | בנט רמז לתגובה ישראלית על תקיפת הספינה: "אנחנו פועלים לרתום את העולם, אבל במקביל, יודעים גם לפעול לבד"

בנט מאיים על איראן: "יודעים לפעול לבד" • צפו
בנט בפיקוד הצפון צילום: קובי גדעון/לע"מ

"לשבת בשלווה בטהראן ולהצית משם את כל המזרח התיכון - הדבר הזה נגמר", כך אומר היום ראש הממשלה נפתלי בנט, ברקע המתיחות מול איראן. בנט, ביקר היום (שלישי) בפיקוד הצפון, יחד עם הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי.

ראש הממשלה שמע סקירות מפי מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, ומפי ראש אגף המבצעים, אלוף עודד בסיוק, אודות הערכת המצב בזירה הצפונית. כמו כן, שמע רה"מ בנט על המוכנות של צה"ל בגזרה זו ועל המצב בלבנון ובסוריה.

בנט התייחס בהרחבה לתקיפת הספינה 'מרסר סטריט' המיוחסת לאיראן, בה נהרגו שני אזרחים, אחד רומני ואחד בריטי  "מיד אחרי התקיפה האיראנית של הספינה, שיתפנו את המודיעין שלנו עם ידידינו בארצות הברית, בבריטניה ובמקומות אחרים", אמר בנט.

לדבריו, "לאף אחד אין ספק מי עומד מאחורי האירוע, אבל אנחנו סיפקנו גם ראיות קשיחות ליתר ביטחון. במקביל, למרבה הצער, נציג של האיחוד האירופי מתכוון להשתתף בטקס ההשבעה של הנשיא האיראני החדש, ראיסי. ראיסי הוא הנשיא האיראני הכי קיצוני עד כה, והתחרות קשה. אני קורא מפה לאיחוד האירופי - אי אפשר לדבר על זכויות אדם ובמקביל לתת כבוד לרוצח, תליין, שחיסל מאות מתנגדי משטר".

"בנושא הספינה ובנושא האיראני בכלל: אנחנו פועלים לרתום את העולם, אבל במקביל, יודעים גם לפעול לבד", איים הנט. "איראן יודעת כבר את המחיר שאנחנו גובים, כשמישהו מאיים על ביטחוננו. האיראנים צריכים להבין שאי אפשר לשבת בשלווה בטהראן ולהצית משם את כל המזרח התיכון. הדבר הזה נגמר".

"הגידול המשמעותי בתקציב הביטחון, בתקציב צה"ל, שהעברנו רק השבוע - משקף את זה. מול איראן נאומים לא מספיקים - צריך צה"ל חזק ובשביל זה צריך להשקיע הרבה משאבים, ואת זה אנחנו עושים", הוסיף ראש הממשלה.

בנט פיקוד צפון איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד