ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
המחבל הורשע • צפו

אביו של תלמיד הישיבה הי"ד דורש להשית עונש מוות

אביו של יהודה גואטה הי"ד, שנרצח בפיגוע הירי בצומת תפוח, דורש להשית עונש מוות על המחבל מונתסר שלבי | שלבי הורשע היום בסעיפי רצח, ניסיון לרצח, שיבוש הליכי משפט ועוד | עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו: "מחבל כזה ושותפיו הינם בני מוות"

אביו של תלמיד הישיבה הי"ד דורש להשית עונש מוות
אלישע גואטה צילום: באדיבות המצלם

מונתסר שלבי, המחבל שרצח את תלמיד הישיבה יהודה גואטה הי"ד בפיגוע הירי בצומת תפוח ופצע את עמיחי חלא ובניה פרץ, הודה בכל סעיפי כתב האישום שהוגש נגדו. הוא הורשע בגרימת מוות בכוונה, ניסיון לגרימת מוות בכוונה, נשיאת החזקת וייצור נשק ושיבוש הליכי משפט.

אביו של יהודה גואטה הי"ד, הרב אלישע גואטה, מסר לאחר הדיון: "המחבל הארור הודה בהכל. תחושה של הקלה כי זה מקצר הליכים, חבל סתם למשוך דבר ברור מאליו. אבל חבל שאנחנו יודעים לאן שולחים אותו, לקייטנה לכל החיים, אם לא ישחררו אותו באיזו עסקה כמו שאנחנו רגילים כבר לראות הרבה פעמים".

לדברי גואטה יש להשית על המחבל עונש מוות. "למחבל הזה מגיע מוות. הגיע הזמן שהשופטים, בעיקר הצבאיים, יצאו מהקופסה של עצמם ויחליטו מה טוב לעם ישראל, איך שומרים על השפיות של המדינה, ויחזירו את הפסקים שמקובלים בבתי משפט צבאיים, גזר דין מוות לאנשים שפלים כאלה המקדשים את המוות. אנחנו מקדשים את החיים".

"הוא רצח פה בדם קר בחור צעיר, עוד לא בן 19. מגיע לו גזר דין מוות, למשפחה שלו הגליה ולכל הסייענים מאסר עולם. לא להפוך את היוצרות. חבל שאנחנו משפילים עצמנו למטה למטה, ולא מחליטים כמו שצריך", הוסיף גואטה.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את בני המשפחה כנפגעי עבירה מסר: "היום הורשע מחבל אכזרי בכך שרצח יהודי וניסה לרצוח שלושה יהודים נוספים רק בשל היותם יהודים. מדינתו של העם היהודי חייבת לעמוד על נפשה ולהילחם בלא פשרה בטרור האיסלמי. מחבל כזה ושאר שותפיו הינם בני מוות. ראוי ונכון שבית המשפט הצבאי יורה על עונש מוות".

נזכיר כי בכתב האישום פורט כיצד כחודש לפני הפיגוע החל שלבי לתכנן כיצד ירצח חיילים או אזרחים יהודים. שלבי ניסח צוואה, ועדכן את אשתו על קיומה. המחבל החליט כי צומת תפוח הוא המקום המתאים ביותר לביצוע הפיגוע, עקב הנוכחות הרבה של אזרחים וחיילים במקום.

הנאשם התאמן באקדח שהיה ברשותו, ותכנן לבצע את הפיגוע ביום שישי ה30/04. היות וחש ברע דחה את ביצוע הפיגוע לשבת, ובהמשך ליום ראשון.

ביום ראשון, ה02/05 בשעות אחר הצהריים מילא המחבל את מחסנית האקדח בכדורים חיים ולקח עימו עשרות כדורי תחמושת. שלבי הכניס לאקדח את המחסנית המלאה ודרך אותו כך שהיה מוכן לירי. הוא נכנס לרכב, והסתיר את האקדח על המושב הסמוך לנהג, כשהוא מכוסה בשטיח תפילה.

בשעה 18:00 לערך הגיע המחבל אל צומת תפוח. הוא עצר את הרכב סמוך לתחנה, נטל את האקדח הדרוך, קרא בקול "אללה אכבר, ודרך חלון הרכב הפתוח ירה מספר רב של כדורים ממרחק קצר לעבר האזרחים. המחבל חדל מהירי רק לאחר שקנה האקדח התפוצץ, והאקדח הפסיק לפעול.

שלבי נפצע מירי שביצעו לעברו החיילים בצומת, אולם הצליח להימלט. במשך ארבעה ימים הסתתר שלבי בכפר עקרבה, שם עדכן את המסייעים לו בדבר הפיגוע שביצע. המחבל עבר מספר מקומות מסתור, ניסה לחטא את פצעיו ולשנות את חזותו על מנת להקשות על כוחות הביטחון לתפסו.

בהמשך הגיע המחבל לאחד מחבריו, ששכנע אותו שאין ברירה אלא להסגירו לכוחות הביטחון. זמן קצר לאחר מכן נתפס שלבי על ידי כוחות הביטחון.

בפיגוע נפצעו תלמידי ישיבת איתמר יהודה גואטה, בניה רץ ועמיחי חלה. גואטה נפצע באורח אנוש, עקב פגיעת אחד הכדורים בראשו. הוא נלחם על חייו במשך ארבע ימים עד שנפטר מפצעיו. פרץ נפצע באורח קשה , הורדם והונשם, ועבר ניתוח בעמוד השדרה. נכון לרגע זה פרץ עדיין מאושפז וסובל משיתוק מהצוואר ומטה. חלה נפצע באורח קל.

יהודה גואטה פיגוע הרשעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד