ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הנדסת תודעה

הח"כ לטיבי: "ישראל היא מדינה יהודית ושייכת ללאום היהודי"

ח"כ אבי מעוז נשא נאום מפורט על הנדסת התודעה של הציבור ע"י הפוסטמודרניזם, הביא דוגמאות לשינוי התודעה מהעולם ומישראל | הוא הזהיר מפני הסכנות אליהן עלולה להוביל הנדסת התודעה את החברה האנושית בכלל והישראלית בפרט "ככה הכשירו את הסכמי אוסלו וערפאת, את המחיר שילמנו כולנו בדם"

הח"כ לטיבי: "ישראל היא מדינה יהודית ושייכת ללאום היהודי"
אבי מעוז בכנסת צילום: ערוץ כנסת

ח"כ אבי מעוז יו"ר מפלגת נעם בנאום ארוך על הנדסת התודעה של הציבור. בנאומו הסביר ח"כ מעוז מהן הדרכים שבהן מהונדסת תודעת ההמון על ידי הפוסטמודרניזם, וכן הזהיר מהסכנות אליהן עלול להוביל התהליך את החברה האנושית בכלל והישראלית בפרט.

לדברי ח"כ מעוז אחד ממאפייני הפוסטמודרניזם הוא המרת ערכי הטוב והרע, האמת והשקר, בשיח של נרטיבים שונים, שאין לאחד מהם עדיפות על משנהו, הגולשים אף לעולמות המדע והמוסר. לטענת ח"כ מעוז מובילי הדעה הפרוגרסיביים דבקים באמיתות החדשות שלהם "בקנאות פאנטית חשוכה", ולא בוחלים בשום דרך להוציא מחוץ ללגיטימציה את כל מי שמעז לערער על תפיסותיהם.

ח"כ מעוז הסביר בנאומו את המושג הזזת 'חלון אוברטון', בו משתמשים מובילי הדעה הפרוגרסיביים "'חלון אוברטון' הוא טווח הרעיונות המקובל בשיח הציבורי. כל רעיון נמצא על ציר בין 'בלתי מתקבל על הדעת' ל'הגיוני' ו'פופולרי'. כל שנדרש בשביל להכשיר רעיון מסוים או לפוסלו הוא להזיז אותו על הציר".

לדבריו, בישראל אחת השיטות המקובלות לכך היא הקמת מכוני חשיבה, שמפיצים מסמכים העטופים בדיונים אקדמיים מדעיים, וכך המכון מקדם אג'נדה חברתית מסויימת. "ככה הכשירו את הסכמי אוסלו וערפאת, תוך מכבסת מילים על 'פרטנרים' במקום מחבלים, 'שטחים' במקום יהודה ושומרון ואפילו 'קורבנות שלום' במקום נרצחי טרור", תקף ח"כ מעוז. "את המחיר שילמנו כולנו בדם".

"הגיע הזמן שהציבור בישראל יפקח את עיניו", הדגיש ח"כ מעוז. לדבריו גורמים פרוגרסיביים פועלים בתהליך של הנדסת תודעה מזה שנים כדי למחוק כל זהות אישית, משפחתית, דתית ולאומית.

"כאילו עם ישראל עם ככל העמים, כאילו דיבור על ייחודו של עם ישראל מהווה פשיזם, מתוך מטרה להפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה", הוסיף ח"כ מעוז. "מצער וכואב הנזק שהתהליכים הללו מחוללים ויחוללו", סיכם.

בסוף הנאום התפתח דיון בין ח"כ מעוז לח"כ אחמד טיבי, שהחליף את יו"ר הכנסת, בנושא שוויון. ח"כ טיבי ניסה לטעון שנשים וגברים שווים, ושאף יש לנשים העדפה על פני הגברים, כיוון שהן יכולות ללדת.

בתגובה הסביר ח"כ מעוז כי ישנו שוני מוכח בין גברים ונשים, לכל אחד ישנו תפקיד שונה וממילא אין 'העדפה'.

הדיון הגיע להגדרתה של מדינת ישראל במדינה יהודית ודמוקרטית. ח"כ מעוז הסביר לח"כ טיבי כי מבחינה פרטית ליהודי ולערבי יש את אותן הזכויות, אולם "במובן הלאומי ארצנו שלנו היא ארצנו. היא של עם ישראל. ומדינתנו היא מדינה יהודית ושייכת ללאום היהודי".

אבי מעוז אחמד טיבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד