ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
החרדים צריכים לחשוש?

בשנה הקרובה: כהנא ימנה תשעה דיינים חדשים

בעקבות סיום כהונה ופרישה של כמה דיינים, שהם נוספים למינויים שכבר יש לו - שר הדתות ימנה בשנה הקרובה חמישה דיינים חדשים וארבעה לבית הדין הרבני הגדול | בנוסף, כהנא מברך על התקציב למשרדו: "מביא לידי ביטוי את החשיבות"

בשנה הקרובה: כהנא ימנה תשעה דיינים חדשים
מתן כהנא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע ההתקפות עליו ברבנות הראשית ומרוב הרבנים, שר הדתות מתן כהנא ימנה בשנה הקרובה תשעה דיינים חדשים בבתי הדין הרבניים, מספר גדול של תקנים מזה עשרות שנים.

כהנא ימנה בשנה הקרובה חמישה דיינים לבתי הדין הרבניים הרגילים, וארבעה דיינים לבית הדין הרבני הגדול. דרך מינוי הדיינים, כהנא יוכל לעצב את האג'נדה של בתי הדין הרבניים, ובכך להכניס את ערכיו לביטוי במנגנון.

מינוי הדיינים הגדול מגיע בעקבות פרישה של שלושה דיינים, סיום כהונה לשלושה דיינים והוספה של שלושה דיינים חדשים, כשכולם יתמנו על ידי שר הדתות.

בתוך כך, כהנא מרוצה מהתקציב שיעלה להצבעה הכנסת לאחר שעבר בממשלה, ולפיו תקציב הרבנות הראשית יעמוד על 32 מיליון ש"ח ותקציב בתי הדין הרבניים יעמוד על 208 מיליון.

"התקציב מביא לידי ביטוי את החשיבות והנחיצות של שירותי הדת", מסר כהנא והמשיך, "מחזק את מעמד הרבנות הראשית ויביא לשיפור שירותי הדת עבור אזרחי ישראל".

מתן כהנא הרבנות הראשית לישראל מינוי דיינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד