כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

משמרת הצניעות בביתר • "מחפשים את ראש העיר"

הוארך מעצר החשודים בפרשת 'משמרת הצניעות' בביתר • פרקליטת החשודים ל'בחדרי חרדים': המשטרה חושדת בראש העיר - אך חוששת לעצור אותו • הפרקליטים מדברים

מאיר רובינשטיין. צילום: ארכיון
מאיר רובינשטיין. צילום: ארכיון



מעצרם של החשודים בפרשת משמרת הצניעות בביתר עילית - ניסים-גונן חדד ועזרא דבורה - הוארך אתמול בבית משפט השלום בראשון-לציון עד יום ראשון. השניים, תושבי ביתר עלית בשנות ה-30 לחייהם, חשודים בביצוע עבירות תקיפה הגורמת חבלה, חטיפה, וכליאת שווא באמתלה של שמירה על הצביון הדתי בעיר.

המשטרה ביקשה הארכה של שישה ימים, והשופט נעתר חלקית, והאריך את מעצרם עד ליום ראשון בשעה 12:00 - פורים דפרזים.

עו"ד ליה פלוס, המייצגת את החשודים, אמרה במהלך הדיון כי לכאורה מטרת החקירה היא ראש העיר, מאיר רובינשטיין. "אם יש כאן באיזשהו מקום, ולטעמי יש כאן, נסיון להפעיל לחץ עקיף על גורמים מסויימים, על מנת שהיחידה החוקרת הזאת תצליח לשים ידה על גורם אחר, וכולנו יודעים במי מדובר - וזה יצא לעיתונות כבר אתמול.

עוד בנושא:
'משמרת הצניעות' בביתר: הוארך מעצר שני חשודים
מי הפעיל משמרות אימה בביתר-עילית? • ראש העיר נחקר באזהרה
שני עצורים בביתר עלית • ראש העיר והרבנים נחקרים

"לטעמי יש חשיבות מירבית שבית משפט יהיה ער לזה ויקח את זה לשיקוליו מבחינת צרכי חקירה, כי הם יכולים למסור פרטים על ראש עיר?"

בעקבות שאלת עורכת הדין, שאל השופט את נציג המשטרה מדוע החשוד נחקר עד כה על דברים שכבר נחקר עליהם. על כך נענה: "אחד מהם התחלנו בדברים החדשים, כאמור חדד היה קשה להתקדם איתו, הוא שומר על זכות השתיקה ולגבי החשוד השני לא הספקנו את הכל".

עורכת הדין אמרה לגבי דבורה: "אין לחשוד נסיון להסתיר דבר. הוא לא קשור לעבירות אלימות, עבירות כלכליות, מנסים לחבר אותו לאישיות בכירה ורמת דרג בביתר עילית". לגבי חדד אמרה, כי בחר לשמור על זכות השתיקה היות והשאלות כבר הוצגו בפניו בחקירות קודמות, והוא אינו רוצה לשבשן. עוד הוסיפה כי מוזר שעד כה לא נחקר על פרשיות חדשות.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אמרה עורכת הדין: "המשטרה טוענת שראש העיר החזיק לכאורה קבוצות שהיו כפופות לו, שפעלו בתוך העיר בצורה שטוענת המשטרה, ודאג לשלם להם משכורות באמצעות כל
מיני דרכים".

• אז מדוע הם במעצר וראש העיר לא?

"לצורך מעצר של ראש עיר צריך יותר מחשדות רכים. זו ההוכחה לעובדה שלא כולם שווים בפני החוק. אחד החשודים, ניסים גונן חדד, נחקר בעבר בגין אותן עבירות שמייחסים לו במשטרה, עד היום לא נעשה דבר בעניין".

• כיצד תסתיים החקירה?

"אנחנו עוד בתחילת החקירה וקשה לדעת".

ראש העיר נינוח

עם זאת, ראש עיריית ביתר עילית, מאיר רובינשטיין נאלץ אתמול שוב לשהות שעות ארוכות במשרדי היחידה לחקירות הונאה בלוד, שם נחקר באזהרה בחשד למעורבותו בפרשה.

עו"ד אריאל עטרי, המייצג את ראש העיר, אומר בראיון ל'בחדרי חרדים': "אין לנו ספק שהתיק נגדו ייסגר מחוסר אשמה".

לפי טענת המשטרה, מאיר רובינשטיין מימן או שילם לרכזי הנוער בעירייה, כדי שאלו יבצעו את העבירות המיוחסות להם. "האנשים הללו היו עובדי עירייה לכל דבר ועניין", אומר עטרי, "במסגרת פעילותם בעירייה הם היו אחראים לשיקום הנוער בעיר, והם עשו את מלאכתם בצורה נאמנה. מה הם עשו מחוץ לעירייה? לראש העיר לא אמורה להיות שליטה על כך".

עטרי סיפר, כי עיריית ביתר השקיעה לאחרונה כספים להקמת מסלולי שיקום של נוער שוליים וחזר והדגיש: "כל מה שרכזי הנוער עשו מטעמה של עיריית ביתר, הם עשו על פי החוק. תאר לך שעובד בעיריית ירושלים יכה נער ברחוב, האם מישהו יגיד שניר ברקת, אחראי לכך?"

העובדה שזו הפעם השנייה שבה רובינשטיין נחקר אינה מורידה ומעלה דבר. "זהו דבר שגרתי", מסביר עטרי. "חוקרים במשטרת ישראל מזמינים אדם מספר רב של פעמים לחקירה. ראש העיר מרגיש נינוח וידיו נקיות לחלוטין".

• איך תסתיים הפרשה?

"אין לי ספק שהתיק נגד ראש העיר ייסגר מחוסר אשמה, לא ארצה להתייחס לשאר המעורבים, כי אני לא מייצג אותם".

• מאיר רובינשטיין מרגיש גם נינוח מהעובדה שהתקשורת מתעסקת בפרשה?

"בכל מקום, כך לצערנו, שאנשים מהמגזר החרדי חשודים בעבירה מסוימת, התקשורת הכללית נוטה להעצים את הדברים. במובן הזה, הדברים כנראה אינם שונים".
עצורים בית משפט ביתר מאיר רובינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד