ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
חודשים לאחר שיצא

הספר של רוצח רבין התקבל בספרייה הלאומית

הספרייה הלאומית של ישראל קיבלה לידיה את ספר החידושים לפרשת השבוע שכתב יגאל עמיר בין כותלי הכלא, והוא צורף למאגר הספרים של הספרייה הלאומית. ספרו של עמיר טרם עבר קטלוג, אך כבר נכנס למאגר של הספרייה

הספר של רוצח רבין התקבל בספרייה הלאומית
יגאל עמיר צילום: פלאש 90

הספרייה הלאומית של ישראל קיבלה לידיה את ספר החידושים לפרשת השבוע שכתב יגאל עמיר בין כותלי הכלא, והוא צורף למאגר הספרים של הספרייה הלאומית. כך דיווח יהונתן גוטליב ב'ערוץ 7'.

יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, כתב ספר פירושים על פרשיות התורה בשם "גאולת הלוי - פשר פרשות התורה", שיצא לאור לפני מספר חודשים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ספרו של עמיר טרם עבר קטלוג, אך כבר נכנס למאגר של הספרייה.

בחודשים האחרונים מפרסמת מידי שבוע אשתו של עמיר, לריסה טרימבובלר, את פירושיו לפרשת השבוע בחשבון הפייסבוק שלה.

כמו כן, פירושיו לפרשת השבוע מתפרסמים באתר אינטרנט הקורא לשחרורו של יגאל עמיר מהכלא ומספר את סיפור חייו.

שמו של עמיר עלה שוב לכותרות לפני מספר ימים כאשר פורסם ראיון עם משה פייגלין, בו הוא הטיל ספק בכך שיגאל עמיר רצח את ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין.

פייגלין אמר בראיון ל'שביעי' כי למרות שיגאל עמיר הורשע ונמצא עד היום במאסר, הוא לא יודע אם אכן רצח את ראש הממשלה לפני כ-25 שנה. יחד עם זאת, אמר שניתן, לדעתו, לקבוע כי עמיר אכן רצה לרצוח את רבין, אך הוא לא יודע אם הוא זה שביצע את הרצח.

"אין לי מושג אם יגאל עמיר אכן הרג את יצחק רבין", אמר יו"ר מפלגת 'זהות' לשעבר, "או שזה באמת היה סרק, או שהיה שם סיפור אחר. אין לי מושג. רב הנסתר על הנגלה, אני לא נכנס לזה".

"בדבר אחד אין ספק. יגאל עמיר אכן רצה להרוג את רבין. העובדה היא שהוא אכן תכנן, ובכך אין ספק. אגב, הוא עצמו אמר את מה שאני אומר. יגאל עמיר אמר הלכתי לכל ההפגנות, ראיתי שזה לא עוזר, הלכתי ויריתי ברבין", ציין.

פייגלין המשיך: "מה שהביא לרצח רבין זה לא ה'התנגדות לאוסלו'. זה שקר גמור שמפמפמים לנו עד היום במוח - שמי שהתנגד לאוסלו היה חלק מהרצח. בדיוק הפוך. מי שמנע את ההתנגדות לאוסלו, יצר את המציאות שהובילה לרצח".

"צריך להבין, מנהיג דמוקרטי מורידים מהשלטון בצורה דמוקרטית. רודן יורד מהשלטון בכדורי רובה, וההתנהלות של ממשלת השמאל מול מחאות הימין לאורך כל אותה תקופה של אוסלו הפכה את מדינת ישראל לרודנות מהותית במעטה דמוקרטי", סיכם.

יגאל עמיר ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד