ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

אושר מינויו של מר צ'אק הייגל לשר ההגנה האמריקני

הרפובליקנים בסנאט דחו שוב ושוב את ההצבעה על המינוי, בין השאר בטענה שהייגל מתנגד לישראל • היום סוף סוף אושר מינויו ברוב של 58 סנאטורים בעד מול 41 שהתנגדו

הצליח במשימה. ברק אובמה
הצליח במשימה. ברק אובמה

סוף-סוף: מינויו של צ'אק הייגל לשר ההגנה של ארצות-הברית אושר הלילה בסנאט האמריקני, ברוב של 58 סנאטורים שהצביעו בעד, לעומת 41 שהתנגדו למינוי.

דרכו של הייגל הייתה רצופת דחיות, לאחר שהרפובליקנים הערימו על הסנאטור לשעבר קשיים והאשימו אותו בכך שעמדותיו מוטות נגד ישראל.

לפני כשבוע דחתה ועדה של הסנאט האמריקני באופן פתאומי את ההצבעה בנוגע למינוי, לאחר שחברי הוועדה דרשו לקבל מידע נוסף בנוגע לנאומים עליהם קיבל תשלום ועל עסקיו.

זאת לא הייתה הפעם הראשונה שההצבעה בעניין עוכבה: לפני כשלושה שבועות סיכלו הרפובליקנים בסנאט את מאמציהם של הדמוקרטים לאשר את מינויו בהליך מהיר. בתחילת החודש נדחה המינוי לאחר שהרפובליקנים ביקשו לקבל מידע נוסף על הונו האישי.

לאחר הודעת אובמה כי הוא מציג את הייגל כמועמדו לתפקיד שר ההגנה, הביע הלובי היהודי אמריקני התנגדות נחרצת למינוי בשל התבטאויות אנטי ישראליות של הייגל בעבר. הייגל הוא גם מתנגד היסטורי למדיניות הסנקציות, אשר קרא בעבר שוב ושוב לניהול מגעים דיפלומטיים עם מדינות כמו אירן וצפון קוריאה.

,
צ'אק הייגל שר ההגנה ארצות הברית הלובי היהודי ברק אובמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד