ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
תקרית חריגה במפרץ

דיווח: קבוצת חמושים עלתה על ספינה במפרץ: "ניסיון חטיפה"

לפי דיווחים בבריטניה קבוצת חמושים עלתה על ספינה סמוך לאיחוד האמירויות במה שנראה כמו "ניסיון חטיפה" שייתכן מאוד וקשור לאיראן או גרורותיה

דיווח: קבוצת חמושים עלתה על ספינה במפרץ: "ניסיון חטיפה"
ספינה עולה באש-ארכיון צילום: צילום מסך

דיווח בשעה האחרונה (שלישי) ברשת סקיי ניוז הבריטית מדבר על "חטיפה פוטנציאלית" של ספינה מול חופי איחוד האמירויות הערביות, מקור ביטחוני מסר לערוץ כי נראה ש"מכלית נחטפה".

לפי הדיווח, חמש ספינות באזור עדכנו יחדיו על איבוד שליטה על ההגאים. 4 מהספינות הן מכליות נפטר, הנוספת מוליכה אספלט.

משרד הסחר הימי של בריטניה, השייך למשרד הביטחון, הגדיר את התקרית כ"חטיפה פוטנציאלית". על פי ההערכות, קבוצה של שמונה או תשעה אנשים חמושים עלתה על הספינה, בשם אספלט פרינסס Asphalt Princess. כך אמר גורם ביטחוני לרשת סקיי ניוז. "זו הייתה עלייה לא מורשית במפרץ עומאן", אמר גורם ביטחון. על פי הדיווח, אין קשר בריטי לספינה.

בתוך כך סוכנות הידיעות AP דיווחה כי לפחות ארבע כלי שיט שלחו איתותים לפיהם הם איבדו שליטה על ההיגוי.

כזכור מוקדם יותר היום, משרד ההגנה הבריטי דיווח, על תקרית שמתרחשת מול חופי איחוד האמירויות, כלי שייט בסביבה קיבלו התראה שלא להתקרב לאזור.

רשות הסחר הימי בבריטניה דיווחה כי מתנהל "אירוע שאינו פיראטי במרחק כ-90 קילומטרים ממזרח לאיחוד איחוד האמירויות, בפוג'ירה, שם הותקפה ספינה בבעלות ישראלית בשבוע שעבר על ידי איראן, תקיפה שהביאה למותם של שני אנשים. כזכור, במהלך התקיפה על הספינה, אשר נמצאת בבעלות ישראלית, נהרג אזרח בריטי, לצד אזרח מרומניה שנהרג גם כן. ראב אמר כי בריטניה מגנה את "התקיפה המכוונת של איראן" על הספינה, שבמהלכה נהרגו שני אנשי צוות, אחד מהם בריטי והשני רומני. לדבריו, התקיפה, שהתרחשה מול חופי עומאן, בוצעה על ידי כלי אווירי בלתי מאויש אחד או אולי אפילו יותר

בנוסף דווח, כי גורמים בריטים אומרים כי ספינה נפגעה ממטען. מקורות ימיים בריטים ביקשו גם מאניות אחרות שלא להתקרב לאזור. דיווחים אחרים אומרים כי הספינה נמצאת בבעלות חברה מסינגפור. על פי הדיווחים, חיל האוויר של עומאן סורק את האזור.

איחוד האמירויות איראן בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד