ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
בשל התחלואה הגבוהה

במשרד הבריאות שוקלים: לדחות את פתיחת שנת הלימודים

הערב מתפרסם כי בשל התחלואה הגוברת בישראל במשרד הבריאות מודאגים ובימים האחרונים הם דנים באפשרות של דחיית פתיחת שנת הלימודים. המטרה של משרד הבריאות: לדחות את פתיחת שנת הלימודים, ו"להתחשבן" על ימי הלימוד הללו בהמשך השנה | כל הפרטים

במשרד הבריאות שוקלים: לדחות את פתיחת שנת הלימודים
כיתת לימוד ריקה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בשל התחלואה הגוברת בישראל, במשרד הבריאות מקדמים תכנית לדחיית פתיחת שנת הלימודים. כך מדווחת הערב (שלישי) הכתבת גילי כהן ב'כאן 11'.

לפי הפרסום, נושא דחיית הלימודים כבר עלה על שולחן הדיונים בימים האחרונים. המטרה של משרד הבריאות, לדחות את פתיחת שנת הלימודים, ו"להתחשבן" על ימי הלימוד הללו בהמשך השנה, מתוך מחשבה שממילא מספר ימי הלימוד בספטמבר מועט בשל חגי תשרי.

למרות ההכחשות בשבועות האחרונים של ראשי מערכת הבריאות על סגר מתוכנן בחגים, אמש ציטטו ב'חדשות 12' דברים שאמר ראש הממשלה בנט לשרים ומהם ניתן להבין כי עם המצב הנוכחי ימשיך - לא יהיה מנוס מסגר בתקופת החגים.

לפי הכתבת דפנה ליאל, בנט מכין את הקרקע למעדים משמעותיים נגד התחלואה. "אנחנו רואים הכפלה בחולים קשה כל עשרה ימים", צוטט בנט. "היינו ב-50, עברנו למאה, כעבור עשרה ימים למאתיים, והצפי הוא שבעוד עשרה ימם יהיו 400 חולים קשה", הוסיף ראש הממשלה.

"קצב ההכפלה מדאיג" אמר בנט בהתייחסו למספר החולים קשה, והבהיר כי אם הוא יימשך, "נגיע בהמשך ל-800 ובעוד חודש ח-1600 חולים קשה".

עוד ציין בנט בפני השרים: "אנחנו עושים מאמץ גדול לעודד התחסנות, שוקלים להרחיב את החיסון השלישי לצעירים יותר ומקווים לראות בלימה". עוד אמר רה"מ, "צריך לומר ביושר - תקווה זו לא תכנית עבודה. אנחנו כרגע מתמידים בקו שנקטנו, ומקבלים החלטות בהתאם למדד של סך החולים קשה - מאושפזים, מונשמים, אקמו ועוד". 

הפרשנית הכלכלית קרן מרציאנו מדגישה כי הסגר אותו מתכננים ראש הממשלה ובכירי מערכת הבריאות יהיה קשה ולא פשוט, ולא מדובר בסגר קצר אלא ארוך ומשמעותי.

 

קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד