ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
סמוטריץ' ובן-גביר זעמו

הממשלה מקדמת: הקלה בפתיחה בחקירה נגד חיילי צה"ל

הצעת חוק ממשלתית מתוכננת להעלות להצבעה הלילה במליאה, ולפיה אם קצין, לפחות בדרגת, אלוף לא הגיש את עמדתו לגבי פתיחה בחקירה נגד חיילי צה"ל בפעילות מבצעית ב-15 מאז שהפרקליט הצבאי ביקש זאת - האחרון רשאי לפתוח בחקירה | סמוטריץ' דרש להוריד מסדר היום; בן-גביר: "ממשלת ישראל ממשיכה להפקיר את המדינה"

הממשלה מקדמת: הקלה בפתיחה בחקירה נגד חיילי צה"ל
סמוטריץ' ובן גביר צילום: Sraya Diamant/Flash90

ירד מסדר היום בעקבות הזעם? היום (שלישי) הממשלה הגישה הצעת חוק, לפיה יהיה קל יותר לפתוח בחקירה נגד חייל צה"ל - ובימין העמוק כועסים ודורשים להסיר את ההצעה.

לפי הצעת החוק הממשלתית, אם הפרקליט הצבאי ביקש מקצין, שנמצא לפחות בדרגת אלוף, את חוות דעתו לגבי פתיחה בחקירה פלילית נגד חיילי צה"ל בשל פעילות מבצעית, והקצין לא הגיש את דעתו 15 יום לאחר מכן - רשאי הפרקליט לפתוח בחקירה.

הצעת החוק, שאמורה להעלות להצבעה הלילה במליאה, עוררה את זעמם של חברי הכנסת מהימין. יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' קרא לקואליציה להוריד את החוק מסדר היום, ובן-גביר טען שזה המשך דרכה של הממשלה להפקיר את המדינה.

"שיא חדש של חרפה בממשלת בנט-עבאס", מסר סמוטריץ'. "מי שדיברו שנים על הצורך להעניק גיבוי ללוחמי צה"ל ומפקדיו ולמנוע משפטיזציה ופליליזציה של פעילות מבצעית מביאים הלילה את החוק להפקרת חיילנו ולהעמדתם לדין".

"זהו עוול מוסרי נורא שיפגע במוטיבציה של הלוחמים וממילא בביטחון ישראל. "אני קורא לאנשי הקואליציה להתעשת, להוריד מיד את החוק מסדר היום ולהודיע על גניזתו לאלתר", קרא.

גם יו"ר 'עוצמה יהודית' זעם על החוק: "במקום לתת גב לחיילים שמוסרים את חייהם בפעילות מבצעית למען המדינה, רוצים להכביד עליהם בחקירות פליליות כדי לכבול את ידם ולתת פרס לטרור".

"באזיקים צריכים לכבול את תומכי המחבלים שסוחטים את המדינה על חשבון השכבות החלשות. ממשלת ישראל ממשיכה להפקיר את מדינת ישראל והפעם פוגעת בחיילי צה"ל", הוסיף.

איתמר בן גביר בצלאל סמוטריץ' חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד