י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שימש כשומר במחנה ריכוז

גרמניה: נאצי זקן בן מאה יועמד לדין

נאצי בן 100 ששימש כשומר במחנה ריכוז בו נרצחו במחנה 3,518 יהודים הי"ד, יעמוד לדין, התביעה הגרמנית הודיעה כי למרות גילו המתקדם הוא כשיר לעמוד לדין

גרמניה: נאצי זקן בן מאה יועמד לדין
מחנה ריכוז צילום: pixabay

גרמניה ממשיכה בניסיונות להעמיד לדין את אחרוני הנאצים שעדיין בחיים. התביעה בעיר נוירופין בגרמניה הגישה כתב אישום נגד קשיש גרמני, ששמו לא פורסם, ששימש על פי האישומים כשומר במחנה הריכוז זקסנהאוזן.

באותה תקופה בה שימש האיש כשומר, נרצחו במחנה 3,518 בני אדם הי"ד. החוק הגרמני מאפשר להעמיד לדין גם את מי ששירת במחנות הריכוז או ההשמדה אף שלא לקח חלק פעיל במעשי הרצח עצמם. על פי כתב האישום שהוגש נגדו, האיש לקח חלק ברציחתם של 3,500 אסירים שהיו כלואים במחנה הריכוז, רבים מהם יהודים. פרטיו של הנאצי הקשיש לא פורסמו, עקב חוקי הפרטיות בגרמניה, אך על פי התקשורת הגרמנית הוא אמור לעמוד לדין בבית המשפט בעיר נוירופין במזרח גרמניה.

דובר בית המשפט אמר כי עקב גילו המתקדם של הנאשם, יתנהל המשפט רק במשך שעתיים עד שעתיים וחצי מדי יום. המשפט אמור להתחיל באוקטובר הקרוב ועל פי ההערכות ימשך מספר שבועות.

ההעמדה לדין של הקשיש הנאצי בן ה-100 מתבצעת במסגרת הניסיונות של התביעה הגרמנית להעמיד לדין את אחרוני הנאצים שעדיין בחיים וכשירים לעמוד לדין למרות גילם המתקדם.

התביעה הגרמנית הודיעה כי למרות גילו המתקדם, הקשיש בן ה-100 כשיר לעמוד לדין. "הוא שמר על אסירים במחנה הריכוז זקסנהאוזן, ותרם תרומה מהותית ומכוונת למעשי הרצח", נכתב בכתב האישום נגד הנאצי הקשיש.

מחנה הריכוז זקסנהאוזן היה מחנה הריכוז הראשי לאזור ברלין בתקופת המשטר הנאצי. הוא הוקם ברובע זקסנהאוזן של העיר אורניינבורג, פרבר צפוני של ברלין, כאחד משלושה מחנות ריכוז שהוקמו באותה עת בגרמניה למתנגדי המשטר הנאצי לצד דכאו ובוכנוואלד. המחנה פעל כמחנה ריכוז נאצי, ועל פי הערכות הומתו במחנה קרוב למאה אלף איש מתוך כמאתיים אלף אסירים שנכלאו בו. רבים מהם היו יהודים הי"ד.

המחנה היה ידוע לשמצה לאחר שבוצעו בו ניסויים ראשוניים בהוצאה להורג באמצעות גז, ובכך נסללה הדרך להוצאתם להורג של מיליוני אסירים אחרים בתאי הגזים במהלך המלחמה מאוחר יותר. בחודשים האחרונים הגישה התביעה בגרמניה כתבי אישום נגד מספר קשישים שהואשמו כי היו חלק מהצבא הנאצי ולקחו חלק פעיל ברציחתם של אסירים רבים במהלך השואה האיומה.

מחנה ריכוז נאצי שומר תביעה גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד