י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"הממשל הזה משוגע"

מזכיר המדינה לשעבר תוקף את המשך קיום שיחות הגרעין

מזכיר המדינה לשעבר תחת ממשל דונלד טראמפ האשים את הנשיא הנוכחי ג'ו ביידן בחולשה כלפי איראן, וכינה את הממשל "משוגעים שממשיכים בדיונים על הסכם הגרעין בעוד טהראן תקפה נכסים ובני ברית מערביים"

מזכיר המדינה לשעבר תוקף את המשך קיום שיחות הגרעין
מייק פומפאו צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

מייק פומפאו הופיע ביום שני בערב בתוכנית ברשת 'פוקס ניוז' של שון האניטי, ואמר כי הוא "נחרד מהכישלון לנקוט קו קשה יותר במדינות כמו רוסיה, סין, צפון קוריאה ואיראן".

"איראן" אמר פומפאו, "מנצלת את חולשתה של ארצות הברית" בהתייחסו לתקיפה של איראן נגד ספינה שמנוהלת על ידי חברה בבעלות ישראלית, בסמוך לחופי עומאן ביום חמישי האחרון.

ישראל בריטניה וארה"ב סבורות שאיראן עומדת מאחורי המתקפה שהביאה למותם של שני בני אדם, אזרח בריטי ואזרח רומני, ונשבעו להגיב, וכינו את התקיפה "הפרה של החוק הבינלאומי"

מייק פומפאו אמר: "הם הרגו כעת בריטי, הם הרגו רומני, הם תקפו ספינה בים, הם שיגרו רקטות באמצעות חמאס לישראל מרצועת עזה, ואנחנו עדיין יושבים ליד השולחן ומנסים לנהל עמם משא ומתן על הסכם גרעין, זה מטורף" אמר.

פומפאו, אמר כי טראמפ אילץ את היריבים להתייחס ברצינות לארצות הברית. "בין אם זה המנהיג קים בצפון קוריאה, או הנשיא שי בסין, הם יכולים לראות עכשיו חולשה".

פומפאו התייחס גם לנגיף הקורונה, ואמר כי "ממשל ביידן צריך לעשות יותר כדי להעניש את סין על תפקידה במגיפת הקורונה".

סין עדיין מתעקשת כי הנגיף התפשט באופן טבעי מבעלי חיים לבני אדם, אך פומפאו ומדענים משוכנעים כעת כי הוא ברח ממעבדה בווהאן. "ראינו את ההסתרה, נכון?" דבריו התייחסו לסירובה של סין להעניק לפקידי ארגון הבריאות העולמי גישה מלאה למתקן המדעי בווהאן. "זה נמשך עד היום, הם לא יתנו לאף אחד לבצע את החקירה בצורה ראויה" כדי לגלות מאיפה הגיע הנגיף.

"המפלגה הקומוניסטית הסינית אחראית להרבה אנשים שטיילו עם וירוס מאוד מדבק ומאוד קטלני, הם שמו אותו ברחבי העולם", אמר.

מייק פומפאו כישלון ביידן איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד