כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הרב אליהו נגד המלשינון • "שיעשו את העבודה לבד"

הרב שמואל אליהו רבה של צפת, מוחה נגד ה'מלשינון' שהשיקה רשות המיסים • "מס הכנסה שיעשה את העבודה לבד - ההלשנה היא לא דבר ראוי ונכון"

הרב שמואל אליהו. צילום: פלאש90
הרב שמואל אליהו. צילום: פלאש90

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת מוחה נגד 'המלשינון' שהשיקה רשות המיסים.

"מס הכנסה יתכבד ויחפש בעצמו, יעשה את העבודה שלו – וזה בסדר גמור. אנחנו לא מלשינים", כך אמר הרב בתוכנית 'חיים כהלכה' המשודרת ברדיו 'גלי ישראל'.

תשדירי רשות המיסים מבקשים מהציבור בשבוע האחרון לדווח על אלו העובדים בשחור. ברשות החליטו לשנות הליך קבלת המידע על עברייני מס, כך שהטיפול במידע הנמסר יקוצר, הסכום המזכה בתגמול יקטן, וגם מי הביא להליך אזרחי נגד המעלימים יתוגמל.

מוסר המידע ב"מלשינון" מתוגמל לפי הכופר שהוטל בגין העבירה, או הקנס שבית המשפט הטיל בעקבות ההרשעה בה. את המידע ניתן למסור דרך "הקו האדום" שבאתר הרשות, או בפגישה עם נציגי יחידות המודיעין שלה.



הרב אליהו הביא את הסיפור המופיע בתחילת ספר יהושע, "כאשר בני ישראל נלחמים ביריחו ומנצחים, ואחר כך בעי ונכשלים, ויהושע שואל: מה קרה? אז אומר לו (אלוהים): חטא ישראל, גנבו, כחשו וכו'. אומר לו יהושע לריבונו של עולם: מי חטא? אומר לו הקדוש ברוך-הוא: מה, אני מלשין?! אני אגיד לך מי חטא?! תמצא לבד! יהושע עושה את הגורל ומוצא את עכן".

על פי הרב אליהו, "הסיפור הזה בא ללמד אותנו שהגם שעכן עשה דבר שלא יעשה, ובגללו אחר כך עם ישראל כולו סובל, ההלשנה היא לא דבר נכון וראוי, והתפקיד שלנו, אלוקים אומר: חפשו בעצמכם".
מס הכנסה מלשינון כלכלה שוק שחור כסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד