י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
גל שונה

מנהלי מחלקות הקורונה המודאגים מדווחים מהשטח

229 חולי קורונה מאושפזים במצב קשה בבתי החולים, מספר המאומתים נושק ל-4,000 ביממה, שיעור הבדיקות החיוביות מתקרב ל-4%, ועל רקע רקע הזינוק של הימים האחרונים בתחלואה – כבר אפשר לזהות שהגל הרביעי שונה בתכלית משלושת הקודמים

מנהלי מחלקות הקורונה המודאגים מדווחים מהשטח
מחלקת קורונה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

מהנתונים עולה כי בהתפרצות הנוכחית עיקר העומס מתרכז בבתי החולים במרכז הארץ, שנערכים לפתיחת מחלקות קורונה נוספות. לשם השוואה, בגל השלישי דווקא בתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק התמודדו עם מספר המאושפזים הגבוה ביותר – ואילו היום מחלקות הקורונה בהם מטפלות בחולים ספורים בלבד.

בזמן שהמילה "סגר" שוב עולה על השולחן, מספרים שלושה מנהלי מחלקות קורונה עמוסות על המציאות החדשה שנכפתה עליהם – וגם על החדשות המעודדות: חלק ניכר מהמאושפזים המחוסנים משתחררים מוקדם יותר, ונוטים שלא להגיע להנשמה. כך מדווח הבוקר אדיר ינקו ב'ידיעות אחרונות'.

"יש כרגע 30 חולים בבית החולים, ובשיא הגל הקודם היינו עם 150 חולים", מספר ד"ר עמי נויברגר, מנהל מחלקת הקורונה ברמב"ם שבו פועלות כרגע שתי מחלקות קורונה – ונערכים לפתיחת מחלקה נוספת. "מצד שני, במארס היינו ללא חולים בכלל. זה התחיל מטפטוף, אבל אנחנו רואים את האשפוזים כמה שבועות לאחר העלייה בתחלואה. זה היה ברור שזה מה שיהיה".

עוד מדווח אדיר ינקו, כי בבית החולים וולפסון אושפזו נכון לאתמול כ-40 חולי קורונה, מספר גבוה בהחלט. "מתוך החולים הקריטיים והקשים, רובם עם מחלות רקע", אומר ד"ר אהרון בולשינסקי, מנהל מחלקת קורונה בבית החולים. "אין פה אנשים צעירים ובריאים. מדובר לרוב על אנשים מעל גיל 70 עם מחלות רקע, בדומה לגלים הקודמים. כ-70 אחוזים מהחולים מחוסנים. החיסון בקרב החולים הללו לא מספיק עובד או לא עובד בכלל, אבל אנחנו בהחלט רואים אותם. המצב משתנה מאוד מהר ובשבוע האחרון, מפתיחה של מחלקה אחת עם שמונה חולים, עברנו למצב היום כשמאושפזים 40 חולים. שטף הקבלות שאנחנו מקבלים הוא גבוה מאוד, דומה לגלים הקודמים".

בית חולים עומס קורונה חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד