י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מסתורין במפרץ הפרסי

חיל הים הבריטי: "החוטפים עזבו את כלי השייט"

דרמה בלב ים: קבוצת חיל הים הבריטית דיווחה כי "החוטפים עזבו את כלי השיט שנחטף סמוך לאיחוד האמירויות" | המסתורין סביב האירוע מעורר עניין בכל רחבי העולם

חיל הים הבריטי: "החוטפים עזבו את כלי השייט"
אילוסטרציה צילום: pexels

"החוטפים שתפסו כלי שיט מול חופי איחוד האמירויות במפרץ עומאן, עזבו ביום רביעי את הספינה שתפסו" כך דיווח הצי הבריטי, מבלי לפרט לגבי החטיפה, או מי החוטפים.

יחידת פעולות הסחר הימי של הצבא הבריטי, דיווחו כי התקרית, שאותה הגדירו אתמול כ"חטיפה פוטנציאלית" כעת הסתיימה, אך לא מסרה פרטים נוספים.

"הספינה בטוחה" נמסר, אך מבלי לפרסם את שם הספינה. רשות הספנות 'לויד'ס ליסט' וחברת המודיעין הימי 'דריאד גלובל' אמרו כי הספינה החטופה הייתה מכלית אספלט תחת דגל פנמה. סוכנות הידיעות AP דיווחה, כי "לא ניתן היה ליצור קשר עם בעלי הספינה".

על פי נתוני מעקב לוויינים, ספינת האספלט התקרבה לעבר המים האיראניים מול נמל ג'אסק בתחילת יום רביעי בבוקר, אולם על פי אתר MarineTraffic.com. הספינה שינתה מאוחר יותר את מסלולה לעבר עומאן, רגע לפני שיחידת הצי הבריטי פרסמה ש"הפולשים עזבו".

לא ברור מי אחראי לניסיון חטיפת הספינה, שהתרחשה על רקע המתיחות הגוברת בין איראן למערב בגלל הסכם הגרעין שלא מתקדם בין טהראן למעצמות העולם. במהלך השנים האחרונות, הספנות המסחרית בנתיבי מים חיוניים של המפרץ הפרסי היו יותר ויותר על הכוונת של גורמים איראניים לא רשמיים. כנקמה על הסנקציות.

הדרמה והמסתורין היו גם במקומות אחרים, ביום שלישי כש"החטיפה" דווחה, הודיעו שישה מכליות נפט מול חופי איחוד האמירויות, באמצעות תדר שעוקב אחר מערכת הזיהוי האוטומטית של ספינות, כי הן אינן תחת שליטה, וכי ההיגוי לא עובד להן, המשמעות כי כלי שאיבד כוח, אינו יכול יותר לנווט. וזה ככל הנראה קרה מתקלה זדונית. גם במקרים הללו, לא נמסרו פרטים נוספים לגבי האירועים.

איראן ספינה חטיפה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד