כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

פרשת הלפרין • גולדרס-גרין המומה: הרב בכלא

ארבעת העצורים ב'סקנדל הלפרין' עדיין במעצר • בני הקהילה של הרב העצור: "אף אחד לא האמין שזה יגיע למעצרו של הדמות הבכירה" • "כשהמשטרה מעורבת הכל אחרת"

לונדון. צילום אילוסטרציה
לונדון. צילום אילוסטרציה



"הרגשה כואבת, אין לתאר אותה במילים, אנחנו בהלם גדול". כך מגיבים היום (ה) חברי קהילת 'דברי חיים', בראשה עומד הרב חיים הלפרין מלונדון, בעקבות מעצרו ומעצרם של אחיו, הרב דוד הלפרין ושני עסקנים בכירים, בחשד למעורבות בפרשה המסעירה את הקהילה היהודית באנגליה מזה חצי שנה. הרב הלפרין נחשד בביצוע מעשים מגונים בנשים שהגיעו אליו לייעוץ בענייני שלום-בית.

ארבעת העצורים נותרו במעצר למשך הלילה. על פי החוק, המשטרה תוכל להחזיקם במעצר עד 48 שעות, ובמידה ולא תצליח לבסס את התלונות שהועלו נגדם - הם ישוחררו.

"אין ספק שכשהמשטרה חוקרת את הפרשה, סופה יראה אחרת, לטוב או לרע", אמר אחד מחברי הקהילה בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "אף אחד לא האמין שזה יגיע למעצר של הדמות הבכירה בקהילה.

"זהו מחזה לא נעים, כואב, שאנחנו, כמי שמכירים את הטענות, לא העלנו על דעתינו שנצטרך להגיע למצב הזה או לשמוע עליו בכלי התקשורת המקומיים. רק דבר אחד אפשר לומר, שזה סימן משמים שכולנו צריכים לערוך חשבון נפש על המתרחש בתוככי הקהילה ומחוצה לה, בקהילות חרדיות נוספות".

הדוברים סירבו להיחשף בשמם. "הסיטואציה רגישה", הסבירו. "כל מילה יכולה להזיק. התקווה של כולנו היא שהפרשה תסתיים וכל הטענות יתבררו כשקריות, כפי שטענו מאז היא התפוצצה ברחוב".

אתמול הגיעו חוקרי המשטרה המקומית אל ביתו של הרב הלפרין בשכונת גולדרס-גרין, ערכו חיפושים בביתו, ולאחר מכן עצרו אותו, את אחיו הרב דוד הלפרין, ושני עסקנים מקומיים - אחד מהם בכיר בארגון 'השומרים' המקומי - החשודים כי שיבשו הליכי משפט, כאשר שילמו לנשים כסף על מנת שלא יתלוננו נגד הרב בפרשה.

חלק מחברי הקהילה טענו כי מעצרו של אחיו, הרב דוד הלפרין, בוצע בטעות וכי המשטרה הייתה אמורה לעצור אח אחר שידו הייתה מעורבת, לכאורה, בפרשה.

טענת החברים מחזקת את הצהרת המשטרה, כי צפויים מעצרים נוספים במסגרת החקירה.



עוד בנושא:
דרמה בגולדרס גרין • המשטרה עצרה את הרב חיים הלפרין, אחיו ושני עסקנים
גוגל חויבה לחשוף: מי מכפיש את הרב הלפרין
הדיינים התכנסו: מה יוכרע בפרשה הקורעת את אנגליה?
הוחלט: אלו הדיינים שידונו בפרשת הלפרין
כשאח נגד אח • פרשת הלפרין: מאבק משפחתי לסילוק האח
פרשת הלפרין: "מחלישים חומר האיסור של עריות"
פרשת הלפרין: דבר הגרפולוג והמומחה האלטרנטיבי
פרשת הלפרין: קהילת 'דברי חיים' נזרקה מ'כדתיא' - והוחזרה • המכתבים
הוקם בית-דין מיוחד: יכריע בפרשה שמסעירה את לונדון
פרשת הלפרין: גאב"ד מאקווא תוקף את בן האדמו"ר מסדיגורא
הגר"א הלפרין: "מי שידו במעל, לא ינצל מגיהנום"
דרמה בלונדון: הגר"א הלפרין ובנו התפטרו מתפקידיהם
לונדון הגר''ל הלפרין משטרה קהילה גר''ח הלפרין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד