י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"אני מותקף"

כהנא מודה: רבנים לא רוצים לדבר איתי • צפו

לאחר שהכריז על רפורמת הכשרות, שר הדתות הודה בכנס המועצות הדתיות שיש רבנים שלא מעוניינים לדבר איתו: "יש כאלה שבחרו לא לדבר איתי ואני בסדר עם זה" | על ההתקפות נגדו ברבנות הראשית והרבנים: "זה כואב לי"

כהנא מודה: רבנים לא רוצים לדבר איתי • צפו
מתן כהנא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע בחירת נציגי הכנסת לוועדה לבחירת דיינים, היום (רביעי) שר הדתות מתן כהנא התייחס להתקפות עליו מצד הרבנות הראשית והרבנים הראשיים, והודה שיש רבנים שלא מדברים איתו.

כהנא הודה שיש רבנים שמחרימים איתו, וטען שרבנים שמדברים איתו דווקא משפיעים ומשנים את רפורמת הכשרות. בנוסף, אמר השר כהנא כי הוא מצטער על כך שמועצת הרבנות והרבניים הראשיים תוקפים אותו בימים האחרונים.

"כל מי שנמצא כאן יודע שהמצב כשרות במדינה הוא בכי רע. את זה אני בא לשפר", אמר בכנס המועצות הדתיות. "לצערי יש כאלה שבחרו לא לדבר איתי ואני בסדר עם זה. אבל מי שנמצא בקשר איתי משפיע. רבנים שנמצאים בדיאלוג איתי השפיעו ושינו דברים בתכנית הכשרות".

"בימים האחרונים אני מותקף לא מעט גם ע"י מועצת הרבנות וגם הרבנים הראשיים. זה כואב לי כי אני מעריך ומכבד אותם", התייחס שר הדתות התייחס להתקפות עליו מצד מועצת הרבנות והרבנים הראשיים.

כזכור, לפני כמה ימים פרסמה לשכתו של הרב דוד לאו, הרב הראשי האשכנזי, מכתב ששיגר הרב לפני כן לכהנא, בו תקף את האחרון, וטען כי הוא גורם להרס בלתי הפיך באמצעות הרפורמה שהוא מקדם.

"המתווה שהוצג הינו צעד גדול להפרדת דת מהמדינה", טען על רפורמת הכשרות. "מי שעומד אחרי המהלך הם אותם גופים שכבר מזמן נושאים דגל זה. קריאות השמחה שנשמעות ממחנה מסוים מעידות על כך יותר מכל".

הרב הראשי שאל בתמיהה את כהנא: "האם חלקך עמהם? בהינף חקיקה להרוס את מערך הכשרות בישראל ולמחוק אותו, זה דבר חמור!!!. כל מי שרוממות חופש הבחירה בגרונם שכחו לדרוש בחירה בתחומים רבים בהם שולטת הרגולציה".

"כדי לייעל צריכים לשתף פעולה עם הגורמים ברבנות שבקיאים בתחום זה. התעלמות מוחלטת מדעתם היא פגיעה קשה. יש ליתן עליה את הדעת", הוסיף.

בשבוע שעבר, דיווחנו ב'בחדרי חרדים' כי הרב אליקים לבנון, רב המועצה האזורית שומרון, מתכנן להגיע עם השר כהנא למגעים על התוכנית שהציג, במטרה "לבנות רפורמה מתקנת", שתובן ותוסכם גם על שאר הרבנים.

מתן כהנא הרבנות הראשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד