כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ממציא 'מדבקת הפלא' - לכלא

אריק קליין, שהוציא מיליוני שקלים במסווה של פעילות עסקית, נידון ל-87 חודשי מאסר • על שותפו, ד"ר עמוס בוחניק, נגזרו עבודות שירות בלבד

צילום: אתר בתי המשפט
צילום: אתר בתי המשפט

בית המשפט המחוזי בתל אביב הטיל הבוקר (ד') עונש של 87 חודשי מאסר (שבע ורבע שנים) על אריק קליין, ממציא "מדבקת הפלא" שלא הייתה, שהורשע כי הוציא במירמה מיליוני שקלים מאנשי עסקים. כן הטיל השופט דוד רוזן על קליין קנס בסך 50 אלף שקל וחייב אותו לשלם פיצוי בסך 200 אלף שקל לאנשים שהונה.

על שותפו לחלק מהמעשים, ד"ר עמוס בוחניק, גזר בית המשפט עבודות שירות.

לפני כחודשיים הרשיע השופט דוד רוזן את קליין כי הוא הוציא במירמה מאנשי עסקים שונים מיליוני שקלים, במסווה של פעילות עסקית. עם זאת, זיכה השופט דוד רוזן את קליין מכמה מהאישומים נגדו. את בוחניק, זיכה השופט מרוב האישומים נגדו, אך הרשיע גם אותו במספר עבירות מרמה.

קליין הורשע בעבירות רבות של קבלת דבר במירמה, ובעבירות רבות של הוצאת צ'קים ללא כיסוי, זיוף מסמכים, ושימוש במסמך מזויף. בוחניק הורשע בביצוע שלוש עבירות של קבלת דבר במרמה ובחמש עבירות של הוצאת צ'ק ללא כיסוי.

השניים הורשעו כי הוציאו במרמה כספים רבים מאנשי עסקים לאחר שהציגו בפניהם מצגי שווא, לפיו החברה בבעלותם (SAFE SKY) קשרה קשרים וחתמה חוזים עם חברות בינלאומיות חובקות עולם, בעלות שם ומוניטין.

"אף פעם לא היה לי רצון להתעשר, גם פה לא הגיעו לכיסי כספים ולא כל המטרה שלי הייתה להתעשר, כפי שניסו לצייר אותי. לא הרצון לקום בבוקר ולתכנון מרמה, זה לא היה כך", אמר קליין לאחר מכן בשלב הטיעונים לעונש אך הדברים לא שכנעו את השופט להקל בעונשו.

ביוני 2009 פירסמו קליין ובוחניק כי חברת הענק MSI חתמה עמם על חוזה של מיליארדי שקלים בעבור מכירת הזכויות של מדבקה ייחודית ומהפכנית שהמציאו, שבכוחה לחזות מבעוד מועד התקפי לב. ואולם, למחרת ההודעה על העסקה נחשף ב"גלובס" כי מדובר בתרגיל עוקץ.

בכתב האישום, שבחלקו הורשעו קליין ובוחניק, גוללה הפרקליטות את הפרשה, אם כי הם לא הואשמו בגינה. "במסגרת תוכניתו של קליין לקבל במירמה כספים רבים, ועל מנת לרמות באמצעות החברה (SAFESKY) משקיעים שונים, פירסמה החברה הודעה, ולפיה החברה פיתחה מדבקה ייחודית ומהפכנית שבכוחה לזהות מבעוד מועד התקפי לב, וזאת בשעה שקליין ידע כי כלל לא פיתח מדבקה בעלת תכונות כאמור".

כתב האישום גם תיאר כיצד במסגרת פעולת המירמה של קליין, הוא טען כי חתם חוזה עם חברת MSI, חברת ענק בינלאומית - במסגרתו תקבל החברה מיליארד שקלים, אך לבסוף הוברר כי כלל לא נחתם עמה חוזה לרכישת "מדבקת הפלא", וכי החברה כלל לא פיתחה מדבקה המזהה התקפי לב.

סנגוריו של ד"ר בוחניק עוה"ד נתי שמחוני, אסף קליין ויואב סננס מסרו בתגובה כי "ד"ר
בוחניק הלך שבי אחרי קסמו של אריק קליין, האמין בו ובכך היה חטאו. משכך, ונוכח התרשמותו החיובית מד"ר בוחניק והזכויות הרבות שעומדות לו, קיבל בית המשפט הנכבד את טענתו כי אין מקומו מאחורי סורג ובריח. אנו תקווה כי בכך יבואו לקיצם ייסוריו של ד"ר בוחניק והוא יוכל להמשיך ולתרום לחברה בעשייתו הברוכה כדרכו מאז ומתמיד".
מדבקת הפלא גזר דין מאסר עבודות שירות אריק קליין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד