י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ישועת השם כהרף עין

תומכת בישראל ואוהדת יהודים ניצחה את המועמדת העוינת

לפני כחודש הובילה נינה טורנר האנטישמית ומקורבת לחברי קונגרס אנטישמיים בקליבלנד ב-30% אחוז על המועמדת שאוהדת את ישראל, ניצחונה היה אמור להיות ניצחון מוחץ. אך לאחר שהקהילה היהודית הדתית והחרדית וגויים אוהבי ישראל הפעילו מאמצים גדולים, היא הפסידה ביותר מ-10 אחוז

תומכת בישראל ואוהדת יהודים ניצחה את המועמדת העוינת
הרב לנדיס עם מתנדבים חרדים צילום: באדיבות המצלם

כזכור לפני כחודש החלו היהודים בראשות כמה עסקנים ורבנים לעבוד קשה כדי להביא את הניצחון למושב בקונגרס לשונטל בראון, מועמדת לקונגרס בקליבלנד מטעם מחוז 11, היא התמודדה מול נינה טורנר אנטישמית וחברה של כל שונאי ישראל בקונגרס, לשונטל בראון לא היה סיכוי כמעט, אך במאמץ אדיר הקהילה היהודית עשתה את הבלתי יאומן, והביאה לניצחון של בראון.

הקהילות היהודיות יצאו בקמפיין גדול מאד, כדי לוודא שהמועמדת אוהדת ישראל ותומכת בצרכי החברה האורתודוקסית, שונטל בראון, תנצח, מנגד היה כאמור את נינה טורנר, עוכרת ישראל ואנטישמית וחברה קרובה של חברות קונגרס אנטישמיות, כמו רטשידה טאליב ואילן עומאר.

שונטל בראון היא ידידת אמת של ישראל ושל הקהילות היהודיות בקליבלנד אוהיו, וביקרה בעבר בישראל וגם הודיעה שתגיע שוב לבקר, היא דיברה בזכותה של ישראל להגן על תושבי העוטף, בעוד יריבתה נינה טורנר האשימה את ישראל בפשעי מלחמה וקראה לקונגרס לא לתת סיוע צבאי לישראל.

לאחר פרסום תוצאות הבחירות שנערכו ב-3 לאוגוסט, התברר כי שונטל בראון ניצחה בכ-4000 קולות יותר מנינה טורנר. ניצחון גדול שהביא לשמחה גדולה אצל ידידי ישראל ואצל הקהילות היהודיות.

לאחר הניצחון המפתיע, נשמעו האשמות מצד המפסידים כי "היהודים קנו את הבחירות עם הכסף שלהם" אך את הנעשה אין להשיב, וקליבלנד תשלח נציגה לקונגרס שאוהדת את ישראל.

הרב אלחנן פופקו מארה"ב אמר ל'בחדרי חרדים', כי "המרוץ לקונגרס באוהיו היה בעל חשיבות חסרת תקדים עבור הקהילה היהודית", ולדבריו, "עבדו קשה לוודא שכל יהודי יצא להצביע למועמדת שעומדת באופן קבוע לצד מדינת ישראל ולצד הציבור החרדי". הרב מציין כי "זה היה עבודה לא פשוטה להוציא אנשים להצביע, כי הציבור היהודי האורתודוקסי לא נוהג להצביע בבחירות פנימיות - פריימריז, אך הפעם לא היה ברירה, והם יצאו בהמוניהם".

הרב פנחס לנדיס מקליבלנד, אמר לפני הבחירות ל'בחדרי חרדים', על הקמפיין החזק שהוא הוביל: "הקמפיין למען שונטל בראון הוא בעל חשיבות מונומנטלית לקהילה היהודית בצפון מזרח אוהיו, היא תומכת נלהבת של מדינת ישראל, היא הייתה בישראל בעבר, ותכננה טיול לשנה הקרובה שנדחה עקב נגיף הקורונה, היא עבדה נפלא עם הקהילה היהודית במהלך הקריירה הפוליטית שלה, חשוב מאד להצביע לה כדי לוודא שהיא תבחר ותייצג אותנו, הרבה גופי תורה תלויים בזה".

לאחר הניצחון אמר הרב לנדיס: "היא תהיה נציגה ידידותית ליהודים, היא תהיה טובה לאוהיו, לאמריקה, אנחנו מאד שמחים על האחדות המדהימה של הקהילות היהודיות, כל הקהילות עמדו יחד, אני לא זוכר מתי בפעם האחרונה כל כך הרבה קהילות מסוגים שונים עבדו יחד".

הרב פנחס לנדיס מקליבלנד בפרסומת לקמפיין.

קהילות יהודיות אנטישמית נינה טורנר כסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד