ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
טוב שכן טוב

החרדים בלונדון זועמים: "רוצים להכניס עבריינים לשכונה שלנו"

מנהלי התוכנית לטיפול בעבריינים צעירים בלונדון, מתכננים להביא את העבריינים לשיקום במבנה בשכונה החרדית גולדרס גרין בלונדון, והתושבים המקומיים אומרים שהם "חוששים לשלומם של ילדיהם"

החרדים בלונדון זועמים: "רוצים להכניס עבריינים לשכונה שלנו"
חרדים בלונדון. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

תושבי גולדרס גרין החרדית הגישו למעלה מ-150 תלונות על תוכנית המועצה לפתוח יחידת דיור מיועדת לשיקום עבריינים צעירים ברחוב שלהם.

הבקשה של מועצת ברנט מתייחסת לנכס ברחוב המילטון, בצמוד למספר סופרמרקטים כשרים ומקום מגורים של משפחות צעירות יהודיות רבות.

המועצה הגישה בקשה להפוך את הנכס ליחידת דיור מיוחדת המיועדת לעד חמישה צעירים בני 16-17 בכל יחידה, במבנה ישנם כמה יחידות דיור.

אם הבקשה תאושר המבנה יכול לשמש "לדיור מאובטח למגורים", או להיות מקום בו צעירים יהיו ב'מעצר בית', או מוסד לעבריינים צעירים, בית מעצר, מרכז הכשרה, מרכז מעקב ומשמורת, או מרפאה. כך דיווח העיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle.

המועצה מוכנה להוציא עד 2 מיליון ליש"ט על הנכס כדי לבצע את השינויים הדרושים כדי להתאים את המקום לעבריינים צעירים.

אך התושבים החרדים המקומיים זועמים, הם טוענים כי זה "בניגוד לאינטרסים של התושבים המקומיים". אחד מהם סיפר כי הוא חושש, "אני מפחד לשלומם של ילדי ומשפחתי. הצעירים שיגיעו הנה יקבלו עונשים של ממוצע 6-8 חודשים. אלה אינם גזרי דין שנגזרים על עבירות של מה בכך. הם רק לפשעים חמורים".

הוא אמר שהתושבים מודאגים עוד יותר לאחר שה"מועצה כתבה לנו שהיא מסרבת לשלול עברייני מסוכנים, עבריינים אלימים וחברי כנופיה, הם סירבו להקשיב לדאגותינו והם נחושים לדחוף את התוכנית הלא-מושכלת הזו באמצעות תכנון", אמר.

דובר המועצה אמר בתגובה: "איננו יכולים להגיב לבקשה בשלב זה, אך כל ההערות יילקחו בחשבון כחלק מתהליך התכנון".

את התגובה הזאת לא אהבו בשכונה החרדית, מספר תושבים אמרו ל'בחדרי חרדים' כי זה בעיה גדולה, "יכניסו לנו פה עבריינים צעירים, למה שהם לא ינסו לפרוץ פה לבתים, זה לא צעירים שבאים לפתוח פרק חדש בחייהם, זה צעירים שבסך הכל מרצים פה עונש עם פיקוח, הם עבריינים מסוכנים, הילדים שלנו לא צריכים לראות אותם, אנחנו נאבק בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו, כדי שהמקום הזה לא ייפתח".

לונדון עבריינים שכונה חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד