ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
יועמד לדין?

הנשיא ביידן קורא למושל ניו יורק להתפטר: "התנהגות משפילה"

הנשיא ג'ו ביידן קרא למושל הדמוקרטי של ניו יורק אנדרו קואומו להתפטר, בעקבות דיווח כי המושל קואומו התנהג בצורה לא נאותה כלפי עובדיו

הנשיא ביידן קורא למושל ניו יורק להתפטר: "התנהגות משפילה"
מושל ניו יורק במסיבת עיתונאים צילום: באדיבות המצלם

"הוא צריך להתפטר" אמר הנשיא ביידן על המושל אנדרו קומואו, "אני מבין שהמחוקקים של המדינה עשויים להחליט אם להדיח, אני לא יודע את זה כעובדה, אבל הוא צריך לפרוש" כך אמר ביידן לכתבים בבית הלבן.

התגובה של ביידן הגיעה ארבעה חודשים לאחר שביידן אמר שאם החקירה תגלה שהטענות על התנהגות לא נאותה של קואומו, אכן נכונות, אז על המושל להתפטר. ביידן אמר ביום שלישי כי הוא עומד על דבריו שאמר בחודש מרץ. "אני חושב שהוא כנראה יועמד לדין", אמר ביידן בראיון לרשת ABC בראיון ששודר ב-16 במרץ. אתמול אמר ביידן כי המושל אכן צריך להתפטר.

בחקירה שערכה תובעת המדינה, נמצא כי מושל אנדרו קואומו פעל בניגוד למצופה ממושל, ופעל לנקום במתלוננים נגדו, כך הודיעה אתמול (שלישי) התובעת הכללית של ניו יורק, שתמכה בקריאות שקראו לו להתפטר. "הראיות הללו חשפו תמונה מטרידה אך ברורה מאוד, מושל קואומו התנהג בצורה לא נאותה לעובדי מדינה הנוכחיים והקודמים, בניגוד לחוקים הפדרליים והמדיניים", כך אמרה מנהלת מחלקת התביעות הכללית של ניו יורק, לטיטייה ג'יימס, במסיבת עיתונאים.

ממצאי החקירה, המפורטים בדו"ח ציבורי בן 165 עמודים, מגבירים את הלחץ על המושל בן ה-63, שרק לפני שנה זכה לשבחים רבים על מנהיגותו היציבה בימים האפלים ביותר של משבר הקורונה, אך מסתבר שהמושל לא התנהג בצורה נאותה. המושל מצידו הודיע כי הוא לא מתכוון להתפטר.

מושל ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד