י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תושבים צורחים ברקע

אסון מיאמי: המצלמה תיעדה את הדקות הראשונות של הכאוס

סרטון מצלמת גוף שפורסם לאחרונה תיעד את הרגעים המחרידים בהם נתקלו שלושה שוטרים בפלורידה בקריסה העצומה של בניין המגדלים צ'אמפליין דרום, בסורפסייד | ברקע נשמעות צרחות של תושבים מבוהלים הזועקים לעזרה על רקע ההרס והכאוס

אסון מיאמי: המצלמה תיעדה את הדקות הראשונות של הכאוס
זירת האסון במיאמי צילום: NIST

תיעוד של למעלה מ-45 דקות שמועצת העיר והמשטרה בפלורידה פרסמו, מספק צפייה מגוף ראשון על הרגעים המוקדמים של האסון ב-24 ביוני, שהביא למותם של 98 אנשים.

השוטר אריול לאג', שמצלמתו החלה לצלם בסביבות השעה 01:24, מיהר להיכנס לחניון שהתמוטט חלקית ושאל אם מישהו שם. לאחר מכן שמע קול ושאל: "איפה אתה? אתה בסדר?" השוטר שאל, "לא" נשמע קול של אישה, "מישהו שם פצוע?" שואל השוטר, "כן, גברת זקנה" היא אומרת. לא ברור מה קרה לשתי הנשים, כך על פי הדיווח של 'מיאמי הראלד'.

התיעוד ממצלמות הגוף.

בסרטון השוטר גם נתקל במאבטח בשם שמוקה פורמן ושאל אותו מה מצב האנשים, "מה קרס?" הוא נשמע שואל. "אני לא יודע, אני לא יודע" ענה פורמן. "כל מה ששמעתי זה בום. החניון, הבריכה, אם הם לא יוצאים מכאן...." "זה בסדר, החילוץ וכיבוי אש נמצאים כאן" עונה השוטר.

השוטר לאג', ושוטר נוסף מסתובבים אחר כך מסביב לבניין שהתמוטט בניסיון לבדוק כיצד להתקרב להריסות, וניתן לשמוע צרחות. לאחר מכן הם נתקלים באישה שנראית בהלם. כשאומרים לה ללכת לאחור, היא אומרת לאט, "אני רק עומדת כאן כי אני נשיאת הבניין ואם אתם צריכים משהו".

לאג' מספר במהירות לאישה ההמומה שהמגדל עלול להתמוטט לגמרי ומוביל אותה החוצה מההרס. בחלק אחר מהתיעוד נראה השוטר קמואל גמבירזיו מדבר עם מישהו שנראה שהוא בהלם וחסר נשימה, שאמר שהוא ירד מהקומה ה-12, כך דיווחה רשת ABC.

האיש מספר שהוא צפה בטלפון שלו בסרטון יוטיוב כששמע משהו נופל, וחשב בהתחלה שזה לא עניין גדול - אבל אז "פתאום אני שומע כאילו זה מטוס סילון בחדר האמבטיה שלי". אדם אחר נראה רץ לעבר גמבירזיו כשהוא מצביע וצועק לכיוון הבניין. השוטר אומר לו, "תקשיב, כרגע אמרו לנו מהחילוץ שאפילו אנחנו לא יכולים לעזור כרגע. הם מארגנים משהו שיעזור להוציא את כולם החוצה".

בחלק אחר נראה השוטר קרייג לובלט, מתקשר למפקח שלו בזמן שהוא עושה את דרכו מהזירה, וקולות רחוקים בוכים נשמעים ברקע. "תעזור לי!" נשמע אדם צועק.

"קפטן," השוטר אומר במכשיר הקשר שלו, "מגדל צ'אמפליין קרס, בניין מגדל צ'אמפליין קרס, החלק האחורי של הבניין קרס".

השוטר לובלט שהיה חסר נשימה מההלם, נשמע אומר "אנחנו לא יודעים, מישהו שמע רעש חזק וזה פשוט ירד, כוחות הכיבוי בדרך, זה עצום, אני מתכוון להמון אנשים".

ראש עיריית סורפסייד צ'ארלס בורקט, אמר כי הסרטונים החזירו אותו לרגע שהגיע למקום. השעה הייתה בדיוק אחרי 2 לפנות בוקר. "זה היה מחריד - ומעורר השראה בו זמנית", אמר ראש העיר. "כשהגענו ראינו את רנשי ההצלה מטפסים על ערימת הבניין ומחפשים אנשים, זה היה מפחיד, והזכיר את מה שראינו בטלוויזיה אחרי 11 בספטמבר (באסון התאומים), אנשים היו מכוסים אבק. אנשים הסתובבו בערפל מוחלט".

 

אסון במיאמי קריסה בנין תיעוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד