י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לא מתמודדים

טורקיה נשרפת: ארדואן סופג ביקורת קשה בעקבות טיפול לקוי בדליקות

טורקיה: שריפות בדרום המדינה ממשיכות להשתולל ומכלות שטחים עצומים של יערות | מספר מטוסי הכיבוי המצומצם ואזלת היד של הממשלה בטיפול בדליקות מציפות זעם רב בקרב התושבים

טורקיה נשרפת: ארדואן סופג ביקורת קשה בעקבות טיפול לקוי בדליקות
אילוסטרציה צילום: pixabay

שריפות אדירות משתוללות בימים האחרונים בדרום טורקיה, ולמרות נסיונותיו של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן להסיט את האש לעבר הכורדים, הביקורת עליו הולכת ומחריפה.

בתחילה טען ארדואן כי השריפות בדרום המדינה נגרמו מהצתות. כלי התקשורת הרשמיים והמזוהים עמו הבהירו בצורה ברורה כי החשודים המידיים הם המורדים הכורדים, אבל מאז הוסיפו השריפות להשתולל בדרום המדינה וכילו שטחים עצומים של יערות.

ובעוד השריפות מוסיפות להתגבר, מתברר לטורקים שממשלתם לא התכוננה בכלל לטיפול במקרים כאלו. מספר מטוסי הכיבוי מצומצם מאוד, הכבאיות לא מסוגלות להתמודד עם שריפות הענק, ואין שום הסכם עם מדינות זרות שיוכל לייבא כח גדול של מטוסי כיבוי כדי להתמודד עם המצב. באיחוד האירופי החליטו להפגין מחווה של רצון טוב ולשלוח לטורקיה שני מטוסי כיבוי, למרות שכמה מדינות אירופיות מתמודדות בימים אלו עם שריפות גדולות גם כן, בהן יוון, איטליה וספרד שבכל אחת מהן יש כמה וכמה שריפות גדולות שנמשכות מספר ימים.

כמו כן מקבלת טורקיה סיוע מכמה מדינות נוספות כמו אזרבייג'ן, אוקראינה ורוסיה, אבל כל אלו אינם מספיקים כדי להתמודד עם גודל ועצמת השריפות, והנשיא הטורקי ניצב בלב הביקורת הציבורית שכמובן נאמרת בזהירות רבה בגלל ההיסטוריה העגומה של מי שהעזו למתוח ביקורת פומבית על ארדואן.

חלק מהביקורת נגד הנשיא הטורקי נסובה סביב העובדה שהוא בחר לנקוט בצעדים 'הומניטאריים', וחילק לתושבים באחד האזורים שנשרפו שקי תה. האזרחים בטורקיה לעגו לניתוק של הנשיא ולחוסר היכולת שלו למצוא רעיונות טובים יותר לגבי המחוות שהוא נוקט כלפי אנשים המתמודדים עם שריפות ענק, שגם גבו את חייהם של שמונה בני אדם.

דליקות טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד