י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"האמריקאים באים"

חבלה והשתקה: כך מנע צוות הספינה את חטיפתה

דיווח: צוות הספינה שנחטפה על ידי גורמים איראניים מול חופי עומאן מנע את חטיפת הספינה לאיראן באמצעות חבלה במנועים, החוטפים נמלטו כשהבינו שהאמריקאים בדרך

חבלה והשתקה: כך מנע צוות הספינה את חטיפתה
אילוסטרציה צילום: פלאש90

על פי הדיווחים בכלי תקשורת שונים, צוות של מכלית אספלט תחת דגל פנמה ששט מול חופי עומאן, מנע את חטיפתו באמצעות חמושים איראנים לרפובליקה האיסלאמית, בכך שחיבל ביודעין בספינה.

לאחר שמספר חוטפים איראנים הסתערו על ספינת 'אספלט פרינסס' הצוות שעל הסיפון מיהר וחיבל במנועים, וכך החוטפים לא יכלו לגרור את הספינה לעבר איראן, והם נמלטו מהמקום.

החמושים נמלטו מהספינה לאחר שהבינו שספינות מלחמה אמריקאיות ועומניות בדרך, לא היו נפגעים בקרב אנשי הצוות במהלך החטיפה שנכשלה. סוכנות הידיעות הרשמית של צבא עומאן מסרה ביום שלישי, כי הצבא קיבל דיווחים על כך שספינת 'אספלט פרינסס' נחטפה ושיגר מיד מטוסי סיור ימיים וספינות "כדי לתרום לאבטחת המים הבינלאומיים".

כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", החוטפים שתפסו כלי שיט מול חופי איחוד האמירויות במפרץ עומאן ביום שלישי האחרון, נטשו את הספינה. כך דיווח הצי הבריטי. בהקלטה מהרדיו של הספינה התבררו חלק מהפרטים המסתוריים.

התקרית שתוארה על ידי פעולות הסחר הימי של הצבא הבריטי בבריטניה בלילה הקודם כ"חטיפה פוטנציאלית" - עוררה מחדש את החששות מהסלמה במזרח התיכון והסתיימה במסתורין.

רמזים למה שמתרחש על מכלית האספלט שהיתה תחת דגל פנמה, הנקראת 'אספלט פרינסס', החלו לצוץ עם פרסום הקלטת הרדיו של צוות הספינה, שהושגה על ידי חברת 'ארגוס מדיה' Argus Media, ופורסמה על-ידי סוכנות הידיעות AP. ניתן לשמוע איש צוות אומר למשמר החופים של איחוד האמירויות, כי חמישה או שישה איראנים חמושים עלו על המכלית.

"אנשים איראנים נמצאים על הסיפון עם תחמושת", נשמע אומר איש הצוות. "אנחנו עכשיו, נגררים, איננו יכולים לומר לכם בדיוק את המיקום שלנו". אנשי הצוות זוהו כהודים ואינדונזים.

איראן ספינה אמריקאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד