י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"לא סופר את בנט"

מנותקים: גם שר האוצר ליברמן נעדר מישיבות קבינט הקורונה

חוסר אחריות משווע: מתברר כי שר האוצר אביגדור ליברמן נעדר מישיבות קבינט הקורונה למרות שמתוקף תפקידו, על פי חוק, הוא חייב להיות חבר בקבינט. ליברמן מצטרף בכך לשר החוץ ורה"מ החליפי, יאיר לפיד, שגם הוא נעדר, ויחד עוררו גל ביקורת רחבה במערכת הפוליטית

מנותקים: גם שר האוצר ליברמן נעדר מישיבות קבינט הקורונה
אביגדור ליברמן צילום: Marc Israel Sellem/POOL

שר האוצר אביגדור ליברמן לא משתתף בישיבות קבינט הקורונה, ובכך מצטרף לשר החוץ יאיר לפיד, שגם הוא אינו משתתף בישיבות הקבינט. כך דיווח הבוקר (חמישי) מיכאל שמש.

אביגדור ליברמן חייב לפי חוק להיות חבר בקבינט, מתוקף היותו שר האוצר. אך גם הוא, כמו לפיד, מעדיף להיעדר מהישיבות.

ההיעדרות של הבכירים הללו מהישיבות ומההחלטות בקבינט הקורונה, מעוררת ביקורת רבה, מאחר שהישיבות האלה דרמטיות מבחינה כלכלית ותקציבית.

מלשכת שר האוצר אביגדור ליברמן נמסר בתגובה: "שר האוצר מינה את השר במשרד האוצר, חמד עמאר, לנציג בקבינט הקורונה בזמן בניית התקציב וחוק ההסדרים ואישורם בממשלה. כמו כן גם הדרג המקצועי של משרד האוצר נוכחים בישיבות הקבינט ולוקחים חלק פעיל בהחלטות. שר האוצר נשאר מעודכן לאורך כל הדרך ושותף בהחלטות שרלוונטיות למשק ולכלכלת ישראל".

ח"כ ⁦ישראל כץ‬⁩ מהליכוד, שר האוצר לשעבר, תקף את ליברמן במהלך ראיון ל'לגלצ': "שר האוצר לא סופר את ראש הממשלה, וגם לא החליפי. אין פה מנהיגות וטיפול בדברים מרכזיים, הם לא חושבים שבנט ראש הממשלה".

כזכור, אתמול דיווח שמש כי ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד, שהוא גם ממלא מקום יו"ר ועדת הקורונה (בנט), לא השתתף באף דיון שנערך במסגרת קבינט הקורונה בו הוא מחויב מתוקף תפקידו להשתתף על פי חוק.

עוד דווח כי לפיד נמנע גם להשתתף בישיבות שקשורות למשרד החוץ בו הוא מכהן, גם בדיונים מכריעים, כמו הדיון אתמול שקבע אילו מדינות יהפכו לאדומות והחלטות נוספות בנוגע לנתב"ג.

בכירים בממשלה מתחו ביקורת על לפיד, ונשמעו קולות לפיהם לפיד מותיר לכאורה את בנט "להתמודד לבדו מול הגל הנוכחי".

לדברי אותם גורמים. שצוטטו ב'חדשות 12', "לפיד הוא ראש ממשלה של חצי מהממשלה הזו - והוא לא מגיע לישיבות".

ראד האופוזיציה בנימין נתניהו נתניהו הגיב לפרסום ומסר: "בזמן שבנט גורר את ישראל לסגר - לפיד בכלל לא מגיע לדיוני קבינט הקורונה".

מלשכתו של לפיד נמסר: "בישיבות קבינט הקורונה נוכחים מטעמו של לפיד, מנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי ונציגים מהאגף הקונסולרי של משרד החוץ. שר החוץ וראש הממשלה החליפי מקבל עדכונים שוטפים על הדיונים".

"ככלל רצוי שבדיונים בטח בדיוני קבינט (קורונה או מדיני בטחוני) יהיו נוכחים רק אנשים שלהם נגיעה ישירה לדיון עצמו ואנשי מקצוע", לשון תגובת לפיד.

בהמשך, ולאור הביקורת, הוסיף לפיד: "לכל אלה שמנסים בכוח להפוך אותנו לממשלה הקודמת וצועקים "אתה ראש ממשלה חליפי" לכם אני אומר: יש במדינת ישראל ראש ממשלה אחד וקוראים לו נפתלי בנט. אני מגבה אותו לחלוטין, שותף להחלטות כשאני נדרש ומקבל עליי את האחריות הקולקטיבית כחלק מהיותי שר בממשלה".

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי הגיב בחשבון הטוויטר שלו: "‏נדהמתי לשמוע שלפיד וליברמן נעדרים באופן קבוע מדיוני קבינט הקורונה. כשר בממשלה שנטל חלק מרכזי בטיפול במשבר הקורונה, הדיונים בקבינט הקורונה הם קריטיים ומשליכים על החיים של כולנו. מעולם לא נתקלתי בזלזול כה בוטה בציבור מצד שרים בממשלה ובריחה מאחריות. זו הפקרות לשמה. בושה וחרפה".

ח"כ דוד ביטן אמר בתוכנית אצל-‎ דקלוינסון, על ההיעדרות של לפיד וליברמן מקבינט הקורונה: "הם רוצים שהנושא של הקורונה לא יידבק בהם. בכל יומיים הממשלה מתכנסת ומחליטה על משהו אחר. היה צריך להטיל מגבלות מההתחלה ולא עשו את זה".

השר לשעבר ח"כ יואב גלנט: "שר האוצר ושר החוץ לא נמצאים בקבינט, מה זה אומר? שהם לא רואים בעניין הזה דבר חשוב בסדר העדיפויות. תראיינו אותי עוד חודש - אנחנו נהיה בסגר. נקודה".

אביגדור ליברמן יאיר לפיד קבינט הקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד