י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בן כמה הכי צעיר?

251 איש: התפלגות החולים קשה בגל הרביעי

בישראל מאושפזים כיום 251 חולים במצב קשה מנגיף קורונה והגיל הממוצע הוא 72. בן כמה החולה הצעיר ביותר והמבוגר ביותר כמה נשים וכמה גברים | הגל הרביעי

251 איש: התפלגות החולים קשה בגל הרביעי
מחלקת קורונה בבלינסון צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

מספרם המטפס מדי יום של החולים הקשה הוא שכנראה יכריע אם ישראל תלך לסגר נוסף בחגים, הרופאים תולים תקוות בחיסון השלישי ומפצירים בצעירים להתחסן.

"החולים קשה נחלקים לשניים, מחוסנים ולא מחוסנים. בקרב החולים הצעירים — כולם לא מחוסנים. בקרב החולים המחוסנים — לרובם מחלות רקע".

מנתוני משרד הבריאות בנוגע לתחלואה הקשה במהלך הגל הרביעי, שנחשפו, עולה כי החולה הצעיר ביותר במצב קשה היה רק בן 23, בעוד המבוגר ביותר בן 99, כאשר מתמקדים בסך כל החולים שעדיין מאושפזים בבתי החולים כיום מצטיירת תמונה מדאיגה. נכון לאמש מאושפזים בישראל 420 חולי קורונה — 251 מהם במצב קשה, והאחרים במצב קל - בינוני.

מתוך החולים קשה: 62 במצב קריטי ו-51 מונשמים, כך מדווח הבוקר אדיר ינקו ב'ידיעות אחרונות'. גילם הממוצע הוא 72.7, כאשר הצעיר ביותר בקרב המואשפזים עדיין כיום הוא 32, והמבוגר בן 99, 57% מהחולים קשה הם גברים, 43% נשים, ומקרב החולים קשה 52.2% בעלי מחלות רקע.

על אף שבקרב החולים המאושפזים עדיין %65 מהם מחוסנים ו-%32 לא מחוסנים, הרופאים מבהירים: הרוב המוחלט של החולים הקשים המחוסנים הם המבוגרים יותר, כאלו שהתחסנו ראשונים ולכן גם יעילות החיסון אצלם דעכה בחודשים האחרונים. רובם גם בעלי מחלות רקע. בקרב הרוב המכריע של הצעירים המאושפזים, מדובר במי שלא התחסנו. כך על פי הדיווח של אדיר ינקו ב'ידיעות אחרונות'.

"החולים נחלקים לשניים: מחוסנים ואלו שאינם מחוסנים. אלו שאינם מחוסנים מפתחים מחלה יחסית קשה. החולים המחוסנים עושים מחלה יחסית קשה ובדרך כלל מגיעים עם סיבה אחרת, הם מאושפזים במחלקת קורונה רק כי הם צריכים בידוד ולא כי המחלה הריאתית שלהם קשה", מסביר ד"ר אסף פרץ, מנהל מחלקת הקורונה בבית החולים אסותא. "לגבי החיסון השלישי, אני מאוד מאמין בו. החולים המחוסנים עדיין יכולים להידבק אבל המחלה שלהם יחסית קלה, מה שמלמד שהמנה השלישית בעצם תעלה את רמת הנוגדנים". הוא מוסיף כי "בקרב החולים המחוסנים לרובם המוחלט יש מחלות רקע" ומבהיר: "בקרב אלו שאינם מחוסנים, מחלות הרקע הבולטות הן בעיקר השמנה, מחלות ריאה, לב, סוכרת, חולים אונקולוגיים".

עוד מתברר כי יותר ממחצית מהחולים קשה סובלים ממחלות רקע. "מחלת הרקע העיקרית שאנחנו רואים היא בעיקר השמנת יתר, לרוב החולים קשה יש השמנת יתר", הסבירה ד"ר חזן. "בגל הקודם בתי האבות היו הראשונים שנפגעו והגיעו אלינו המון חולים משם. בגל הזה כל בתי האבות מחוסנים וגל ההדבקה בבתי האבות התחיל מאוחר".

קורונה חולים משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד