ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"הממשלה עובדת מאוחר מדי"

החופש הגדול: תו ירוק על ילדים - רק בעוד שבועיים

קבינט הקורונה החליט להחיל את התו הירוק על ילדים רק בעוד שבועיים | גורמים מקצועיים מעבירים ביקורת על כך: "הממשלה עובדת מאוחר מדי"

החופש הגדול: תו ירוק על ילדים - רק בעוד שבועיים
אילוסטרציה צילום: unsplash

על רקע הזינוק הנמשך בתחלואה החליט אתמול קבינט הקורונה להרחיב את התו הירוק לכל מקום סגור. עם זאת, החלתו על בני 12 ומטה שאינם מחוסנים כלל, תיכנס לתוקף רק בעוד שבועיים, גורמים מקצועיים מעבירים ביקורת על כך.

קבינט הקורונה החליט להרחיב את התו הירוק לכל מקום סגור, אך יחד עם זאת, החלתו על בני 12 ומטה שאינם מחוסנים כלל, תיכנס לתוקף רק בעוד שבועיים, כך שעד ה-20 באוגוסט הם ימשיכו להסתובב באתרי הבילוי ללא הפרעה, בשיא החופש הגדול, על אף החשש כי זה מאיץ את התחלואה. כך מדווח הבוקר אדיר ינקו ב'ידיעות אחרונות'.

גורמי רפואה זעמו על ההחלטה. "הממשלה עובדת מאוחר מדי. היא לא אוכפת שום דבר מההחלטות שהתקבלו", אמר ד"ר אורן קובילר, וירולוג מבית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב. "אחת ההחלטות הייתה הגברת האכיפה, אז להחמיר עוד כשאתה לא אוכף שום דבר, זה הבעיה העיקרית. במקום להגיד שאנחנו עושים משהו דרסטי, אנחנו ממשיכים למשוך את הזמן. מה אנחנו מצפים שיקרה עד 20 באוגוסט? יהיה נס ופתאום תהיה ירידה פתאומית אין סיבה שזה יקרה".

הסיבה לדחיית החלת התו הירוק על ילדים: עיכוב בהפעלת מערך הבדיקות המהירות. על אף שכבר שנה פועל משרד הבריאות להקים מערך כזה, הוא טרם הושלם. אחד הגורמים העיקריים לעיכוב בהסדרת הסוגיה הוא המימון: משרד האוצר עדיין לא התחייב שעלות הבדיקות לא תגולגל להורים.

546 חולי קורונה אושפזו עד כה בבתי החולים בכל הארץ מאז פרץ הגל הרביעי של המגפה בתחילת יולי. %54 מהם כבר השתחררו %11 מהם נפטרו, וכעת מאושפזים 251 חולים במצב קשה — נתון שבקצב הנוכחי עשוי להכפיל עצמו מדי שבוע שבועיים. בזמן שקיבולת בתי החולים לטפל בחולים קשה נעה באזור ה-1,900 מאושפזים, העיניים במערכת הבריאות נשואות בדאגה לעבר אותם חולי קורונה המאושפזים, שמספרם כנראה גם שיכריע: האם נלך לסגר נוסף בחגים או לא.

קורונה תו ירוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד