י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חוסר התחשבות במתרחצים

התנהלות מרתיחה בחוף הים: "מי ששומר על העיניים מתבקש לצאת" • צפו

מכעיס: סדרן בעמדת המצילים בחוף הים בבת ים הודיע על סיום שעות ה'רחצה הנפרדת' לחרדים, באמצעות הכרזה: "יעברו פה נשים בחוף, אז כל מי שחשוב לו שמירת העיניים, מתבקש לצאת מהמים ולעלות למעלה" | צפו

התנהלות מרתיחה בחוף הים: "מי ששומר על העיניים מתבקש לצאת" • צפו
ילד על חוף ים. אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נראה מציל מכריז מתוך עמדת ההצלה: "שירותי ההצלה מסתיימים בחוף, יעברו פה נשים. אז כל מי שחשוב לו שמירת העיניים, מתבקש לצאת מהמים ולעלות למעלה".

הוא חזר שוב פעם על ההצהרה, ואמר: "אנחנו מבקשים: יעברו פה נשים וכל מי שחשוב לו שמירת העיניים מתבקש לצאת מהמים ולעלות. תודה לכם. תבואו שוב פעם. שמחים לארח אתכם פה בחוף אצלנו. תודה רבה".

שעות הרחצה לחרדים בחוף ים בעיר בת ים הן מ-08:00 בבוקר עד 18:45 אחה"צ. כאשר בימי שני, רביעי ושישי הוא מיועד לגברים, ובימי ראשון, שלישי וחמישי הוא מיועד לנשים.

אחד המתרחצים שנכח בעת ההכרזה התלונן בשיחה ל'בחדרי חרדים': "ההתנהלות הזאת מאוד לא ראויה. יש כאן מאות ואלפי מתרחצים חרדים ביממה, ומיד, חצי שעה לפני המועד שנקבע, מודיעים על פתיחת החוף ומתן אפשרות לנשים חילוניות להיכנס. היכן ההתחשבות באלפי המתרחצים שרוצים גם להגיע לחוף, בלי הכרזות על שמירת עיניים בסוף? גם להם מגיע הזכות ליהנות, כפי אמונם הדתית. אי אפשר לדחות את מעבר הנשים בשעה? הרי יש מספיק חופים מעורבים שהן יכולות להסתובב שם".

הוא התלונן גם על ההכרזה המשונה שנעשתה בעת שהמוני ילדים וצעירים שהו במקום. "זה קורה מדי שנה ושנה וזה לא מתאים, כפי שזה לא היה מתאים אם מישהו היה מכריז הצהרות דומות בחופים של מגזרים אחרים, שקיבלו 'באדיבות' מספר שעות רחצה".

ממשרד הפנים נמסר ל'בחדרי חרדים': "צו הסדרת מקומות רחצה קובע כי שרותי ההצלה בחופים מוכרזים, יפעלו לפחות 8 שעות ביום. מעבר לכך, בסוגיות כמו הארכת השירות, ובאילו שעות,  קובעת הרשות המקומית המעסיקה את המצילים, בהתאם להסכמיה עם ההסתדרות".

מעיריית בת ים נמסר ל'בחדרי חרדים': "כל הפעולות נעשות למען הציבור החרדי ושמירת אורח חייו, ההכרזה נעשית כשירות לקהל החרדי כיוון שלאחר חצי שעה מסתיימת עבודת המצילים והפיקוח על הגדרות ולא יהיה ניתן למנוע כניסת נשים בלבוש לא צנוע למתחם החוף הנפרד. הארכת הזמן לשעה תבחן בהמשך ע"י אגף החופים, ותלויה בגורמים רבים כמו זמן שקיעת השמש ושעות עבודת המצילים".

בת ים חוף נפרד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 53 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד