י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אבל בשכונת רמת אלחנן

הרב שמסר שיעורים למאות קצינים וחינך ילדי ישראל הלך לעולמו

מבני ברק מגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו של הרב הגאון רבי יהונתן מרדכי ילון זצ"ל משכונת רמת אלחנן שמסר שיעורים לקציני צבא דרך הטלפון והעמיד דורות של ילדים בתלמודי התורה. הרב ילון נפטר בגיל 64. הלוויתו בצהריים מרמת אלחנן 

הרב שמסר שיעורים למאות קצינים וחינך ילדי ישראל הלך לעולמו
הרה"ג רבי יהונתן מרדכי ילון זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בבית החולים שיבא בתל השומר הלך לעולמו הרה"ג רבי יהונתן מרדכי ילון זצ"ל מחשובי תושבי שכונת רמת אלחנן בבני ברק ומחנך שנים רבות בתלמוד תורה 'תורת אמת' ורזילי. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשנים האחרונות חלה במחלה הנוראה ל"ע והבוקר השיב את נשמתו ליוצרה בגיל 64. גם בתקופה האחרונה שהיה בחוליו המשיך במסירת השיעורים דבר יום ביומו במסירות נפש של ממש.

המנוח זצ"ל נולד בכ"ה כסלו תשי"ז לאביו ר' חיים ילון ז"ל נו"נ לבעל "לב העברי", בבחרותו למד הרב ילון בישיבת חברון בירושלים ולאחר נישואיו בכולל נחלת משה בבני ברק, במשך שנים רבות שימש כמחנך בת"ת 'תורת אמת' בבני ברק וכן שימש במשך שנים כמחנך בבית הספר רזילי בעיר, היה ממתפללי הנץ בשכונת רמת אלחנן בבני ברק שם התקשר למרא דאתרא הגאון רבי יצחק זילברשטין. 

היה יהודי צנוע שנחבא אל הכלים ועשה מהפכה בכל מה שקשור למסירת שיעורי תורה לקציני צבא בכירים בקבע, לפני עשרים שנה הקים מערך טלפוני שם קציני הצבא היו לומדים ושומעים שיעורים, והרב ילון היה מוסר את השיעורים בדף היומי דרך הטלפון וכן שיעורים במשנה והלכה. קציני הצבא היו שומעים את השיעורים גם בזמני מבצעים ומלחמות בכל רגע פנוי.  

לפני שנה וחצי עשה סיום הש"ס למאות קציני צבא בהשתתפות רבנים ואישי ציבור. היה כאמור אדם צנוע שלא הסכים שתלמידיו יקראו לו הרב רק החברותא או מגיד השיעור. הוא ברח כל חייו מפרסום והיה עושה רבות למען היידשקייט בצורה מופלאה ובמסירות נפש. 

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, את רעייתו שתחי' מחנכת ומורה בבית הספר בית יעקב זכרון מאיר, 14 ילדים בנים ובנות חתנים ונכדים מתוכם ארבעה ילדים שטרם זכה להוביל לחופה. 

מסע הלוויה היום בשעה 12:30 בצהריים מבית הכנסת המרכזי בשכונת רמת אלחנן בבני ברק לבית החיים פוניבז' שם ייטמן.

יושבים שבעה ביתו ברחוב שלמה הכהן 7 בבני ברק.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

רמת אלחנן הרב יצחק זילברשטיין יהונתן מרדכי ילון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד