ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

פעיל החיזבאללה חושף: "כך עקבתי אחרי מסעדות כשרות"

פעיל החיזבאללה שנעצר בקפריסין חושף את דפוסי הפעילות של הארגון האיסלמי • נשלח לחפש ולעקוב אחר מסעדות כשרות בלימסול, וערים נוספות באירופה

זירת הפיגוע בבורגס. צילום: ארכיון
זירת הפיגוע בבורגס. צילום: ארכיון

פעיל חיזבאללה חוסאם טאלב יעקוב, לבנוני בן 24 שמחזיק גם בדרכון שבדי, הודה במשפטו בקפריסין, כי נשלח לעקוב אחרי יעדים ישראלים באירופה.

הוא הודה כי מפעילו דרש ממנו לחפש מסעדות כשרות בלימסול שבקפריסין. ונשלח מטעם חיזבאללה לאנטליה, אמסטרדם וליון, אזורים שגם בהם יש נוכחות ישראלית ויהודית.

ב"ניו יורק טיימס", שדיווח על העדכונים האחרונים מהמשפט, נכתב כי יעקוב תיאר בעדותו כיצד נלקח ברכב מסחרי על מנת לפגוש את מפעילו, אותו הכיר רק בשם איימאן - וכיצד השתמש בשפת קוד כדי לאשר את זהותו. "מעולם לא ראיתי את פניו של איימאן, הוא תמיד כיסה אותן".

"בהולנד לקחתי סלולרי וכרטיסי SIM מגולגלים בתוך עיתון, אבל לא ידעתי מה זה. בצרפת אספתי כמה שקים", אמר בעדותו. את כל אלו העביר ללבנון.

הוא נעצר ב-7 ביולי אשתקד, ועל פי דיווחים המוסד היה מעורב במעצרו. בפנקסו נרשמו מספרי לוחיות רישוי של אוטובוסים שהסיעו ישראלים בקפריסין.

הוא טען כי כתב אחד מהם - LAA-505 - כי הזכיר לו את מכונית הספורט למבורגיני, ואילו השני - KWK-633 - הזכיר לו אופנוע קווסאקי. שבועיים לאחר מעצרו אירע הפיגוע בבורגס, אז חמישה ישראלים נרצחו בעת שעלו על אוטובוס בנמל התעופה הבולגרי. החודש אישרו בבולגריה כי חיזבאללה עומד מאחורי פיגוע הטרור הזה.

יעקוב, שפרט לדרכון הלבנוני שלו יש לו גם דרכון שבדי, אמר כי הוא חבר בחיזבאללה מאז 2008, ועבד עם הארגון במשך ארבע שנים. הוא ביקר בקפריסין ב-2008 והגיע לאי השכן לראשונה "למטרות עסקים" בדצמבר 2011.

ב-26 ביוני 2012 הגיע לשבדיה כדי לחדש את דרכונו וחזר לקפריסין דרך שדה התעופה הלונדוני הית'רו.

איימאן ביקש ממנו להעביר לו מיקום המדויק של מסעדות שמגישות אוכל כשר, אך יעקוב טען כי לא איתר מסעדות שכאלה בלימסול.
חיזבאללה קפריסין מרגל טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד