כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

האם מחירו של קמח תפוחי אדמה יטפס?

הממשל הסיני האריך את ההיטלים המיוחדים על יבוא קמח תפוחי אדמה למדינה, עם זאת, מומחי כשרות טוענים כי מחירי המזון הכשר לפסח לא צפויים להתייקר

האם מחירו של קמח תפוחי אדמה יטפס?

סין קיבלה בשבוע שעבר את התואר 'מעצמת הסחר הגדולה בעולם', ובכך למעשה הדיחה מהמקום הראשון את ארה"ב - ששלטה בזירת הסחר העולמי במשך עשרות שנים.

הנתון הדרמטי הזה מיקד את עיני העולם הכלכלי לעבר שווקי סין, שמעתה עשויים להכתיב סדר יום בכלכלה העולמית.

גם משגיחי כשרות העוסקים בייצור המזון הכשר עוקבים בדריכות בשבועות האחרונים אחר התנהלות הסחר הסיני. באחרונה החליטה ממשלת סין להאריך את ההיטלים המיוחדים של עד 59 אחוז על יבוא של קמח תפוחי אדמה לסין לחמש שנים נוספות. לטענת משרד המסחר הסיני, המשך הטלת ההיטלים הינו תוצאה של הצפת השוק הסיני בקמח תפו"א מאירופה - במחירים המזיקים ליצרנים המקומיים.

החשש הגדול הוא, שכתוצאה מההיטלים הגבוהים קמח התפו"א שבו משתמש הציבור החרדי בפסח – יתייקר באופן דרמטי. כידוע, לא מעט מוצרים כשרים לפסח מקורם בקמח תפוחי אדמה, ןמחירו עשוי להאמיר.

עם זאת, מומחים בענף הכשרות טוענים כי ההיטלים הגבוהים לא צפויים לייקר את ייצור המזון לפסח. הרב דוד מוסקוביץ, ראש מערכת הכשרות העולמית אס קיי אס למהדרין, טוען, כי ההיטלים הללו לא ישפיעו על שוק המזון הכשר לפסח. לדבריו: "ההיטלים הללו לא משפיעים בסופו של דבר על המוצר הסופי, בשל העובדה שיש די והותר קמח תפו"א כשר לפסח למהדרין מהייצור המקומי".
קמח תפוחי אדמה סין היטלים מהדרין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד