י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עצות ברזל

מדריך לרכישה נבונה ובטוחה של טבעת אירוסין

מעוניינים לרכוש טבעת אירוסין? גל חרט, מנכ"ל חברת דיימונד פקטורי, שעוסקת בייצור ושיווק יהלומים וטבעות אירוסין, משיא לכם צרור עצות ברזל לרכישה נבונה ובטוחה

מדריך לרכישה נבונה ובטוחה של טבעת אירוסין
טבעת צילום: דיימונד פקטורי

רכישת טבעת אירוסין מהווה רגע מרגש מאוד על ציר הזמן של החיים שלנו אולם לעיתים קרובות, השמחה הגדולה מתחלפת במפח נפש לאחר שהתברר כי הרוכש הולך שולל. המציאות מלמדת כי ישנן מספר טעויות קריטיות שמבצעים רוכשי טבעות אירוסין שעולות להן כסף רב. מעוניינים לרכוש טבעת אירוסין? גל חרט, מנכ"ל חברת דיימונד פקטורי, שעוסקת בייצור ושיווק יהלומים וטבעות אירוסין, משיא לכם צרור עצות ברזל לרכישה נבונה ובטוחה.

תדרשו רישיון עיסוק בסחר ביהלומים

דרישה להצגת תעודה מנותן שירות עשויה לגרום לאי נעימות, אך כזו שמתגמדת אל מול זו שתגרם אם תרכשו טבעת מזויפת. בהתאם לכך, מומלץ ביותר לדרוש ממנו שיציג רישיון לעסוק בסחר יהלומים. התעודה מהווה מעין חותמת הכשר, שכן זו ניתנת רק וככל שמבקשה עבר בדיקות מקיפות שמעידות לא רק על מקצועיותו, אלא גם על אמינותו. התעודה, או ליתר דיוק, הרישיון, שניתן ע"י משרד הכלכלה, מותנה בבדיקה מעמיקה, בין היתר של מקורות המימון של החברה.

זה רק דומה ליהלום

זירקון דומה להפליא ליהלום טבעי אך קיים הבדל אחד מהדהד בין השניים – מחירו נמוך משמעותית מזה של מקבילו. המדובר על מינרל טבעי, בעל גוונים צהובים – מוזהבים, שקשה מאוד, כמעט בלתי אפשרי בעין לא מקצועית, להבחין בשוני בין השניים. רכישה מסוחר מוכר, תבטיח כי לא יחול 'בלבול' שעשוי לעלות ביוקר לרוכש. לחלופין, לאלו 'המחמירין', ניתן לדרוש מהמוכר כי החשבונית תכלול מידע מפורט לגבי מאפייני האבן, איתה יש לגשת למכון גמולוגי לצורך קבלת הערכה.

פתח לעקיצות

לרוב, רוכש הגבר את הטבעת ללא נוכחות בת הזוג, מה שמגדיל כמובן את אלמנט ההפתעה אך טומן בחובו סיכון צרכני. המציאות מלמדת כי בלא מעט מקרים, גודלה של הטבעת אינו תואם את קוטר האצבע של בת הזוג, מה שמאלץ בשלב מאוחר יותר לבצע התאמות. בנקודה זו, לעיתים קרובות, מחליט הזוג לפנות לאיש מקצוע אחר לצורך ביצוע ההתאמה, לאור העלות הגבוהה שדורש בעל החנות ממנה נרכשה הטבעת. חלון זמן זה, מהווה פתח לפורענות ולצערי, יש אין ספור דיווחים על מקרים בהם האבן הוחלפה במהלך ההתאמה וללקוח נמסרה טבעת שכוללת יהלום קטן וזול יותר. כיצד נמנעים מעקיצה כזו? יש להתעקש במעמד הרכישה על כך שהיה ויידרש לבצע שינוי בקוטר הטבעת, זה יעשה על ידו ללא חיוב נוסף.

גם יהלומנים מיומנים נופלים בפח

ואם בעקיצות אנו עוסקים, אין סיכוי, אף לא קלוש, שתוכלו להבחין בהבדל בין יהלום סינטטי לבין יהלום טבעי. תוותרו מראש- טובים ומיומנים נכשלו במשימה, מהטעם הפשוט – ללא ציוד מקצועי, זה פשוט בלתי אפשרי. יהלום טבעי הוא מינרל קשה העשוי מפחמן נקי, והוא נחשב לחומר בעל דרגת הקושי הגבוהה בעולם. היהלום התגבש לפני שנים רבות לגביש קריסטלי בלחץ של כ-60 אלף אטמוספירות בטמפרטורה של כ-1,200–1,600 מעלות צלזיוס בעומק של כ-200–250 קילומטרים מתחת לקליפת כדור הארץ, משמע שגם הכרייה שלו היא מורכבת ודורשת חפירה ארוכה שפוגעת בסביבה. בתהליך התקררות אטי שאורך אלפי שנים, התמצק הפחמן והתגבש ליהלום, כשהוא סופח חומרים מסביבתו, שיקבעו את צבעו, ויהיו אחד הגורמים שיקבעו את דרגת הניקיון שלו. אלא שכיום, קיימת טכנולוגיה באמצעות ניתן לקצר את פרק הזמן מאלפי שנים, למספר שבועות וזאת באמצעות יצירת תנאים במעבדה שמדמים את אלו שקיימים מתחת למעטפת כדור הארץ, ובין היתר באמצעות מערכות שיוצרות לחץ אטמוספרי עצום ובטמפרטורות גבוהות מאוד.  בהתאם לכך, הדרך היחידה להבטיח כי תרכשו יהלום טבעי ולא סינטטי הוא באמצעות רכישה מיהלומן בעל רישיון , ממותג ידוע.

אל תסתמכו על דוקטור גוגל

חיפוש באינטרנט מעלה שורה ארוכה של עצות ותיאור של בדיקות שיכול לעשות הרוכש בכוחות עצמו על מנת לעמוד על טיב היהלום ולהבטיח כי הוא לא נופל בפח. בפועל, בדיקות אלו לא נותנות מאום, מלבד תחושת ביטחון חסרת אחיזה. כך למשל,  הנחת העבודה כי יהלום סופג אדים כך שנשיפה אינה אמורה להותיר עליו את האדים לפרק זמן של יותר משניה.  בפועל, הבדיקה הזו אינה מוכיחה דבר. יש גם כאלו שמשתמשים בשיטת השקיפות : מניחים נייר לבן ורושמים עליו דבר מה. לשיטתם, אם ניתן לקרוא את שרשום על הנייר – מדובר על יהלום אמיתי ומקורי. בפועל– הבדיקה אינה מלמדת דבר.

גם העצה הזו שווה לכם הרבה מאוד כסף

רכישת טבעת באינטרנט יכולה להביא לחיסכון כספי בלתי מבוטל , אולם טומנת בחובה גם סיכונים. כך למשל, יש אתרים שלא מפרטים את מספר היהלומים וגודלם, אלא נותנים משקל כללי לכל היהלומים. הצרכן סבור כי  הוא מקבל יהלום גדול של קראט אחד (100 נקודות) בעוד שבפועל הוא מקבל 10 יהלומים של 10 נקודות (10X10 = 100 נקודות) ששווים 1/10 מחיר. הטעיה שכיחה נוספת היא פירוט של הצבע וניקיון היהלומים הקטנים תוך התעלמות מצבעו וניקיונו של היהלום הגדול שהוא המרכיב העיקרי בתמחור התכשיט.

טבעת נישואין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד