י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מהדורה מיוחדת

לייבל'ה מסיים את 'בין הזמנים' עמוס במיוחד

והשבוע סיכום מי בין הזמנים בארץ ובעולם: יו"ר יהדות התורה הגיע להתחסן בבוסטר: מי היו המלווים?; הח"כ הוותיק מ'יהדות התורה' שעמד בתחנת האוטובוס וסירב לנסוע בטרמפים; עם מי סעד היועץ של נתניהו במסעדה הבני-ברקית?; העיתונאי החרדי של 'התאגיד' שחלק כיסא עם 'ערוץ 20'; והמודח של 'כאן 11' סעד על חומוס עם השר לשעבר בכנסת

לייבל'ה מסיים את 'בין הזמנים' עמוס במיוחד
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

טוב, אז לייבל'ה כפי שאתם יודעים מתכונן לסגר של חודשי החגים, והוא נערך לכך מבעוד מועד: לייבל'ה רכש כבר אתרוג, לולב וכל מה שצריך לבל יתקע בביתו עם תעודת עיתונאי ולא יוכל ללכת לשווקים לקנות.

לייבל'ה כבר רכש מקום לימים נוראים, מחשש שמא לא יישארו מקומות בבית הכנסת השכונתי. כפי הידוע בתי כנסת לא יסגרו בחיים מאז שהבנו את העקיצה בפעם הראשונה. 

בכל מקרה לייבל'ה שמח שמושב הכנסת של הקיץ הסתיים וחברי הכנסת יוכלו לחזור ולשהות עם בני המשפחה בימי בין הזמנים שעוד נותרו.

מי שניצל את ההפוגה מההצבעות בכנסת, היה יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני שהגיע להתחסן בקופת חולים כללית בבני ברק שם קיבלו את פניו מנהלי קשרי הקהילה הרב בלושטיין והרב פקשר התותחים.

מי שעוד ליווה את גפני ואף בדק את הדקירה מקרוב הוא איש התקשורת והמעצמה ישראל כהן (שקיבל מסכה במקום) ואף נצפה השבוע חותם על הסכמי שיתופי פעולה בין ישראל לרשות הפלסטינית.

את ח"כ בוסו מש"ס ראה ליייבל'ה בבין הזמנים בתפילה בבית כנסת בנוף כינרת צפת, מקפיד על מסכה כל הזמן.

לייבל'ה הופתע לתפוס השבוע את יו"ר שלומי אמונים ח"כ מאיר פרוש עומד בתחנת אוטובוס כאחד האדם ברחוב אגרון. בירור קצר של לייבל'ה העלה כי נהגים שחלפו במקום עצרו על מנת לקחת את פרוש לכנסת, אולם הוא סירב בנימוס והודיע כי לא נעים לו לבטל את נהגו שכבר נמצא בדרך. 

את הקלידן יואלי דיקמן ראה לייבל'ה בסוד שיח עם אמרגנו עוזר דרוק, בפויאנה ברשוב שברומניה.

ובמסעדה היהודית ראה לייבל'ה את טופז לוק יועצו של נתניהו, אליהו ארנד המלווה חברות וארגונים, העיתונאי ואיש יחסי הציבור הכללי יבגני זרובינסקי ומשה הלפרין, מנהל חברת הפקות במגזר.

לייבל'ה ראה את העיתונאי ישראל כהן מגיע באיחוד רב לפגישה ולא הצליח לתעד תמונה ממנו, אך ניסה להאזין ושמע כי הנוכחים דיברו על האהדה הגדולה של נתניהו בציבור.

גם ערוצי התקשורת משתפים בכנסת פעולה מאחורי הקלעים: השבוע תפס לייבל'ה את הפוליטי מיכאל שמש (שלא מפסיק להביא חשיפות) מעביר דיווח לכאן חדשות עם כיסא של ערוץ 20. לייבל'ה התעניין וגילה של 'כאן 11' לא היה כיסא ושמש ביקש מיערה זרד המשדרת על ידו, והיא נענתה בהסכמה.

הפוליטי המודח של 'כאן 11' יואב קרקובסקי חזר השבוע לכנסת לאחר שבית המשפט נענה לבקשתו נגד הנהלת הערוץ והתיישב לחומוס עם שר האוצר לשעבר ישראל כץ. לייבל'ה רואה (ומצלם) מלמעלה.

רגע לפני שעזב לארה"ב למגינת ליבם של עובדי הכנסת, 'בחדרי' ועשרות אלפי הקוראים, לייבל'ה תפס עוד רגע של פרידה מקלמן בלשכתו של יו״ר סיעת 'יהדות התורה' יצחק פינדרוס. זיהוי המשתתפים הנוספים עליכם הקוראים.

המעבר של המפלגות החרדיות לאופוזיציה הצליח להעיר את הנציגים החרדים בניגוד לציפיות. מי ששאג השבוע היה האריה המתבגר של מדינת ש"ס. יודעי חן שעקבו אחרי דרעי מאז כניסתו לאופוזיציה והשוו בינו לבין גפני וליצמן, גילו לאחרונה את חבריו הטובים של היו"ר ביניהם מיכאל אילוז המתפקד גם כיו"ר המועצה הדתית בנצרת ולייבל'ה חושד שהם אלו שהצליחו להחזיר את רוח היו"ר.

לייבל'ה לא שכח לתעד ותפס את אילוז עם היועץ הפרלמנטרי ואהוב הקהל בש"ס נתי מור יוסף בהפסקת סיגריה במרפסת של מזנון החכי"ם.

ובינתיים ב"עולים לירושלים" בבנייני האומה, העיתונאי מוטי גולדמן וממקורבי ראש העיר, נתפס בעדשת המצלמה של לייבל'ה כשהוא מקבל ממנו את הטיפים לדיאטה המוצלחת של ליאון שהכתה גלים בכל רחבי תבל.

לייבל'ה נקלע השבוע לאשדוד וראה אחווה גדולה בסיעת 'אגודת ישראל' המקומית, בשבע ברכות לבנו של אברהם מרדכי פלר לשעבר חבר מועצה באשדוד, הגיעו כל חברי המועצה של אגו"י באשדוד ווינגרטן, וובר, שוק וטננהויז בריקוד סוער עם כשאליהם הצטרף גם המזכ"ל חנוך זייברט.

את העיתונאי דביר עמר המכונה "משה ויסברג של המגזר הדתי לאומי", נצפה השבוע בפגישה בארבע עיניים בלשכת העורך הראשי של עיתון 'מרכז העניינים' שניאור ובר, במערכת השוכנת בפאתי העיר בני-ברק. עמר יצא נרגש מהמפגש ושיתף את הציבור בתחושותיו.

מי שעוד יצא לנופש השבוע היה איש העסקים נתי קרויזר האיש ו'נתיב מדיה' שיצא להפלגה יחד עם החברים. לייבל'ה יודע כי לא מדובר רק בשייט אלא הרבה מעבר לכך.

בזמן שבישראל מתמודדים עם גל חום היסטורי, סגר רביעי מתקרב וקולות מלחמה בגבול הצפון, במלון קינג דייויד בפראג מצאנו ישראלים רבים שניצלו את הימים האחרונים שלפני סגירת נתב"ג (בפועל) לטובת חופשה אירופאית אמיתית.

בין היתר נצפו במקום הקבלן והיזם הירושלמי אלי קליין מבעלי אקה נדל"ן, יוסי קורצווייל מהקרן למורשת הכותל, אנשי התקשורת מוטי לביא, משה גלסנר וציקי פרנקל עם המשפחות, בכיר המרצים הרב מרדכי נויגרשל, והאסטרטג יוסי רוזנבוים שפינק את כל צוות המשרד בחופשה כולל את איש הכספים הנסתר.

 

לייבל'ה אמנם לא הספיק להגיע לחתונה של הפרשן ועורך הדין אבי בלום, אבל מצלמת לייבל'ה כידוע נמצאת בכל מקום. סביב אחד השולחנות תפס לייבל'ה את המנכ"ל של רדיו קול חי אבי רוזן והמנכ"ל של יתד נאמן זליג אורלנסקי בשיחת השקפה, כאשר משתתפים עוד מקול חי איתי גדסי ויענקלה פרידמן.

החתונה שנערכה בהתאם להנחיות המחמירות ביותר כיאה לעו"ד, כללה בידוק מחמיר בכניסה של תו ירוק ומסכה. מי שנאלצו להתעכב בכניסה ולחפש את התו הירוק היו מנכ"ל רדיו קול ברמה אריאל דרעי, האיש והחזרת העטרה ליושנה יהודה אזרד וגם זליג אורלנסקי מיתד.

מחוץ לאולם המשיכו בשיחה ערה אנשי 'משפחה' אריה ארליך ואהרן קליגר עם הדובר המיתולוגי משה פרידמן.

השבוע הגיע לייבל'ה לירושלים לחתונה בחצרות מהרי"ד מלעלוב - פוריסוב. במהלך השמחה ראה לייבל'ה את הזמר שמעון דוב דוידוביץ מוותיקי זמרי החתונות שר במקהלה אחת עם חתנו הזמר מאיר גולדשטיין שרק בשבוע האחרון נישא לבתו של דוידוביץ. 

בהמשך ראה לייבל'ה ריקודים סוערים סביב המחותנים עם הזמר מיילך קאהן המפורסם, שרקד ורקד ללא הפסקה וגם שר. 

לייבל'ה הגיע לשדה ללוות את האדמו"ר מגור לנסיעה ההיסטורית לארה"ב שם פגש בחדר צדדי את מנהלי חברת דלתא ישראל יחד עם מנהלי חו"ל מהודר דודי רובינשטיין ושמחי וינברג איתם מנהל איחוד מוסדות גור יונתן בורנשטיין בתיאומים אחרונים.

משם לייבל'ה הצטרף לצוות הטיסה, שקיבלו הסבר מיועץ התיירות דודי רובינשטיין על הנוסע המיוחד שזכו להטיס.

בארה"ב ראה לייבל'ה את מוטי בבצ'יק שהצליח להגיע לארה"ב היישר מצפת. בבצ'יק סידר את הדרכונים וכל שאר הדברים והוא נצפה יחד עם העסקן שלומי שרייבר איש הכרטיסים.

לייבל'ה שמע כשהקצין שואל באנגלית, ובבצ'יק עונה לו בעברית, נו, תחתום, הרבי פה, אתה לא רואה? צריך כבר לצאת... הפקיד מהנהן וחותם....

בהכנסת ספר תורה אצל הרבי מניקלשבורג בהרים ראה לייבל'ה את הנגיד הרבני ר' בנימין ברבר שמח בשמחת התורה, יחד עם הרבי שהפך להיות הרבי של כלל ישראל בבית המדרש שמפעיל בקאנטרי.

בחתונת הענק בסקווירא ראה לייבל'ה את העסקן הגדול איש יחסי הציבור מענדי צימעט מקבל בחמימות את ברכת הרבי מסקווירא, לייבל'ה יודע שזה גם היה יום ההולדת של מענדי שנהיה בגיל שאי אפשר לפרסם.

עדשת לייבל'ה תפסה את הבעל מנגן מאיר אדלר ומנהל מחלקת אסטרטגיה וניהול קמפיינים בצ'רידי ארה"ב רפאל וואהל, בארוחת ערב בניו יורק לאחר שסיימו את קמפיין הצ'רידי לארגון בוני עולם, עם 7.5 מיליון דולר. על פי העניין בשיחה לייבל'ה מרגיש קמפיין נוסף בדרך.

בחתונה של הראש ישיבה של אמריקה הרב דוד פאיירסטון בעל ה'אש דוד' ראה לייבל'ה את הגאון רבי משה מרדכי קארפ, שהגיע מהארץ ורקד לפני החתן זמן רב עד כלות הכוחות.

ובאוקראינה: יצחק אוחיון ומוישי הורוויץ המנהלים של חברת פיאכלה המפורסמת, ברגע של הפוגה עם המפיק הגדול מוטי רבינוביץ מ'טיפ הפקות. שנמצא כעת באוקראינה להפקת ענק לתומכי מוסדות תולדת אהרון.

הצלם נפתלי לרר שחזר לארץ מאוסטריה, נסע היישר ליד אליהו למעמד הגדול של 'זכרון חנה' שם תיעד את אלפי הילדים מסיימי המשניות מתרגשים לקראת כניסתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי למעמד.

גם את ראשי הישיבות ראה לייבל'ה בנופשים ובחזור, את ראש ישיבת בריסק הגרא"י סולובייצ'יק תפס לייבל'ה בנתב"ג לאחר שחזר מטיסה בשווייץ. עוד היו על המטוס: האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא, הגאון רבי צבי לב, הגאון רבי ניסן קפלן והאסטרטג מנחם גשייד,

את ראש ישיבת בית שמואל הגאון רבי יצחק ארנפלד, ראה לייבל'ה בנופש מיוחד בהרי צרפת.

ובחזור לארץ, כשלייבל'ה עבר השבוע ברחוב יואל בירושלים הוא ראה את הרה"צ רבי יואל טייטלבוים בן האדמו"ר מסאטמר המבקר בארץ הערב בבדיקת המקווה החדש של ביהמ"ד אוהל רחל דסאטמאר ומערכת ההשקה והזריעה של המקוה. לצידו של בן הרבי ראה לייבל'ה את העסקן יצחק וייס שלא מש מתוך האוהל ושקל הטהור.

ברחובות קריית בעלזא בירושלים ראה לייבל'ה את אדמו"ר משאץ ירושלים, עם שטריימל ביד בדרך לשמחת פדיון הבן לנין האדמו"ר מבעלזא. 

ב'פיצוחי משיח' בירושלים ראה לייבל'ה את אחד מאדמו"רי ביאלה-מפשיסחא עורך קניות לכבוד שבת.

לייבל'ה גם ראה את פנחס ביכלר וחברי מקהלת 'מלכות' סועדים אצל יוסל'ה בגבעת שאול בירושלים בליל שישי. 

אפרופו מוזיקה, לייבל'ה סיים את בין הזמנים בקעמפ של ישיבת 'אור ישראל' שם פגש באלי לאופר, יוסף חיים שוואקי ועדי רן שופטים בתחרות מוזיקלית חזקה במיוחד. מי שהיה המנחה וגם שר בהפתעה היה הסופר והאסטרטג יצחק פלדמן. 

גם אושיית היח"צ האגדית חזקי שכטר נצפה במהלך הנופש מסתודד עם משה רוזנגרטן מנהל מגזר חרדי במחוז ירושלים בכללית, כנראה שנשמע על דברים מעניינים בקרוב. 

במסעדת השף החדשה של חיים בלוך "חשמונאים 7" נצפו השף ואיש השיווק שלנו מוטי לוי שהגיע לבדוק את התפריט מקרוב. לדברי לוי לאכול קרוב למשרד זה ישועה גדולה והאמת גם טעים מאוד.  

באירוע יוקרתי מיוחד של המיזם הלאומי לביטחון לאומי שהתקיים במלון דיויד אינטר קונטיננטל בתל אביב, בפטרונם של הילי ההון מוטי בן משה, לן בלווטניק, יצחק מירלשוילי ומוחמד אלאבאר מדובאי, שמע לייבל'ה את ההכרזה על תוספת 130 מיליון ש"ח ממשרד הרווחה והתורמים למיזם הגדול בניהולו של מנדי בלוי.

לייבל'ה פגש את אורח הכבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג שאף נשא דברים. בין האורחים המכובדים נראו בשולחן הכבוד ראש עיריית ירושלים משה ליאון, מנכ"ל בית החולים איכילוב רוני גמזו, יו"ר למענכם היועץ הרפואי הרב יוסי ערבליך, מנכל"י הבנקים בישראל, מנהלי החברות הגדולות במשק ושר הרווחה מאיר כהן.

בקייקים בירדן בהפרדה מלאה ראה לייבל'ה את סמנכ"ל השיווק בנתיב צביקה גולדמן שסירתו נתקעה, צביקה לא עצלן ירד מהסירה וחילץ את הילדים. 

את הפרקליט והטוען הרבני ישראל ענדען לא ציפה לייבל'ה לפגוש מנצל את בין הזמנים, ענדען כידוע לא מפספס רגע של עבודה מסביב לשעון נצפה מלמד את בתו הקטנה לשוט בסירה.

בעוד שעם ישראל אורזים את חפציהם ויוצאים לנפוש מי באוסטריה ומי בצפון, קלטה עדשתו של לייבל'ה את העסקן אברומי לוי שלקח פסק זמן מעבודתו למען המשפחה בעת שמתענג על שיט בטבריה.

ביקור חסד ורב רושם ראה לייבל'ה בנופשונים של 'רפואה וחיים': הגאון רבי שמואל רבינוביץ רב הכותל והמקומות הקדושים הגיע לביקור וסיור במקום שנותן מרווח נשימה להורים לילדים מיוחדים מהמקרים הקשים ביותר. הרב רבינוביץ שיבח את המנכ"ל ברוך הימל על פועלו הרב. 

אפרופו חסד, בנופש של משפחות הרוגי מירון שארגן איש החסד הרב מנדי קניג מ'מנוחה וישועה', הפתיע המפיק של הנופש אבי חרל"פ שהביא הפקה ברמה כיד ה' הטובה עליו ועל מנדי, והעניק מתנה בשם המשפחות למנדי תמונת הצדיק ר' ישעיה בן ר' משה מקרעטסיר שעל שמו קרוי הארגון שלא מפסיק לעשות חסדים.

ולפינת המזל טובים השבועית: 

ברכת מזל טוב לח"כ יעקב אשר מיהדות התורה לרגל שמחת נישואי בתו. החתונה מתקיימת הערב באולמי 'היכלי מלכות' בבני ברק. קודם השמחה עלה כנהוג לבתי גדולי ישראל להתברך לקראת החתונה.

ברכת מזל טוב לעורך הראשי של אתר 'כיכר השבת' חיים אילוז מחשובי האברכים בקהילת 'אבי עזרי' בפתח תקווה לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה.

ברכת מזל טוב ליו"ר ועד הישיבות הרב חיים אהרן קופמן, לרגל שמחת נישואי בנו ביום ראשון הקרוב, עם בתו של הפרקליט משה ליפל. לייבל'ה קיבל הזמנה משני הצדדים.

ברכת מזל טוב לשייע דייטש, נאמן ביתו של רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר, לרגל שמחת נישואי בנו ביום שלישי בשבוע הבא. השמחה הגדולה חצתה את כל העולם עת העתיר אבי החתן והחתן בעצמו בכל קברי אדמו"רי חב"ד.

ברכת מזל טוב למשפחת המשפיע הרב עידו ובר, לרגל אירוסי הבן דובער. מזל טוב גם לאחים הקדושים העיתונאים אריה ארליך עורך ב'משפחה', ואחיו שניאור ובר עורך 'מרכז העניינים'.

לייבל'ה רכילות חרדית בין הזמנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד