י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
דבק בעמדתו

הרב מלמד: "חובת היהודי לאהוב כל רפורמי"

שבועיים לאחר שקרא לאפשר לרפורמים להתפלל ברחבת הכותל הדרומי ועורר סערה, הרב אליעזר מלמד ממשיך בקו של תמיכה בתנועה הרפורמית, וטוען שחובה לכבד כל אחד מבני הקהילה: "גם אם בפועל רובם כיום גויים" | הוא כתב שהתנועה לא מעודדת התבוללות: "מגמתם היא לשמור על הזהות היהודית"

הרב מלמד: "חובת היהודי לאהוב כל רפורמי"
הרב אליעזר מלמד צילום: נריה דוד בינשטוק

ברקע התמיכה שקיבל בתחילת השבוע מנשיא המדינה, היום (חמישי) מפרסם הרב אליעזר מלמד מאמר, שבו הוא שוב ממשיך בלתמוך ברפורמים וקורא לכבד אותם.

הרב מלמד כתב כי גם בסופו של דבר, לפי ההלכה, הרפורמים גויים חובה לאהוב אותם כמו יהודים אחים. בנוסף, טען שהתנועה הרפורמית לא מעודדת התבוללות, למרות שהם מכירים בנישואין בין גוי ליהודי, כיוון שהם לא רצו להוציא את היהודים שמתחתנים עם גויים מחוץ לקהילה.

"מגמתם של הרפורמים לשמור על הזהות היהודית" כתב, "לכן בתחילה התנגדו לנישואים עם גויים. כשראו שאין ביכולתם לעצור את סחף ההתבוללות, ובכל מקרה יהודי שרוצה להינשא לגוי יעשה זאת, עמדו בפניהם שתי אפשרויות".

"להוציאם מהקהילה או להכיר בנישואין המעורבים. הם בחרו להכיל נישואי תערובת ולצרפם לקהילה. מובן שלהלכה אסור להסכים לנישואי תערובת. אולם לא ניתן לטעון שהם מעודדים התבוללות", טען הרב מלמד.

לאחר מכן, התייחס לטענה שהרפורמה מקבלים גויים בלא גיור כהלכה, ולכן לא צריך לאהוב אותם כמו יהודים: "אם כך הדבר, חובה לאהוב את כל היהודים שבתנועה הרפורמית, וגם אם בעקבות רוח הזמן הוא נשוי לאינו יהודי, הוא עדיין אחינו ונקרא בנו של ה'".

"וגם את בני זוגם או ילדיהם שאינם יהודים מצווה לאהוב", כתב הרב מלמד במאמרו השבוע ונימק את דעתו! "שכן הם קשורים בקשר עמוק עם אחינו, ובמיוחד כשהם חשים הזדהות עם העם היהודי".

"וה' יעזור שנזכה להגדיל את אורה של התורה עד שכולם ירצו להצטרף כהלכה לחזון הגדול של תיקון העולם כהדרכת התורה על כל פרטי הלכותיה", סיכם.

הרב אליעזר מלמד רפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 52 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד