י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ערבויות של 4 מיליון ש"ח

נחשף: ניגוד העניינים של גדעון סער מול חברת הקנאביס

אחד מנותני הערבות הגדולים של מפלגת 'תקווה חדשה' הוא יונתן קולבר יו"ר חברה שמייצרת ומשווקת קנאביס. ח"כ שרן השכל מקדמת את חוק אי-ההפללה ולפיכך עולות טענות לניגוד עניינים | 'תקווה חדשה': "שוללים לחלוטין את הדברים"

נחשף: ניגוד העניינים של גדעון סער מול חברת הקנאביס
גדעון סער צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע קידום רפורמת הקנאביס של ח"כ שרן ההשכל, נחשף ב'גלובס' כי אחד מנותני הערבות הגדולים למפלגת 'תקווה חדשה' של גדעון סער הוא לא אחר מיו"ר חברת קנאביס מהגדולות בישראל, חברת 'פנאקסיה', ולפיכך המפלגה מצויה בניגוד עניינים בכל הנוגע לחקיקה בנושא הקנאביס.

לפי הפרסום, יו"ר 'פנאקסיה' יונתן קולבר נרשם באתר מבקר המדינה כמי שנתן ערבות בסך 4 מיליון שקל ל'תקווה חדשה', לאחר שהמפלגה התחייבה בקמפיין לרפורמה מקיפה בלגליזציה של הקנאביס.

החוק של ח"כ השכל שעברה מ'הליכוד' ל'תקווה חדשה' עלה כבר בישיבה הראשונה של ועדת שרים לחקיקה וקיבל אישור לקידום במליאה, אך החוק נפל בקריאה טרומית בשל התנגדות חלקים בקואליציה.

חברת 'פנאקסיה' עוסקת בייצור ושיווק מוצרי קנאביס רפואי וכיום היא החברה היחידה בישראל בעלת מפעל מאושר עם תקן EU-GMP מרשות בריאות אירופית, הדרוש לייצור ויצוא מסחרי של קנאביס רפואי ומוצריו לאירופה. עם קידום החוקים והרפורמה המתוכננת בקנאביס היא צפויה להיות מהחברות הראשונות להרוויח מיישום ההבטחות.

מ'תקווה חדשה' נמסר: "אין שחר לטענות. נושא הקנאביס מקודם ע"י יו"ר סיעת 'תקווה חדשה' בכנסת ח"כ שרן השכל מזה שש שנים, הרבה לפני הקמת מפלגת ''חדשה', והצעות החוק שלה קודמו גם בעבר, כולל בכנסת הקודמת. באשר למר קולבר, מפלגת 'תקווה חדשה' לא קיבלה ממר קולבר בקשה בנושא ומעולם לא שוחח עם אף אחד מחברי המפלגה בנושא הקנאביס. יתר על כן, מפלגת 'תקווה חדשה' לא קיבלה ממר קולבר תרומה כלשהי, והערבות המדוברת הוחזרה, יחד עם שאר הערבויות של המפלגה כבר לפני מספר חודשים. חשוב לציין כי עד לפנייתכם זו, אף אחד מאנשי המפלגה לא הכיר את עיסוקו של מר קולבר בעסקי הקנאביס".

מחברת 'פנאקסיה' נמסר: "אנו שוללים לחלוטין את הדברים. אין קשר ביניהם והם אף אינם מסתדרים לוגית עם לוחות הזמנים. ראשית, ח"כ שרן השכל יזמה את החוק עוד במהלך כהונתה בליכוד והרבה לפני שמפלגת 'תקווה חדשה' הוקמה. עוד יש להדגיש כי חוק אי ההפללה והליגליזציה אינו רלוונטי לענייניה של חברת פנאקסיה.

"פנאקסיה מייצרת ומשווקת מוצרי קנאביס רפואי בסטנדרטים פרמצבטיים, ועוסקת אך רק בשוק הרפואי כשעיקר המיקוד הוא לייצוא ויצור מוצרי פרימיום פרמצבטיים לשוק הישראלי, בעוד החוק לאי ההפללה מתייחס לשימוש לא חוקי בקנאביס והלגליזציה מתייחסת לשימוש בקנאביס לצורכי פנאי.

"לבסוף, יש לציין כי קולבר נותן ערבויות או תרומות מזה עשרות שנים למפלגות שונות ובינהן מפלגת העבודה, קדימה, כחול לבן ובבחירות האחרונות לתקווה חדשה".

מפלגת תקווה חדשה שרן השכל גדעון סער קנאביס רפואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד