י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מציב אולטימטום

הבעלים החסידי של 400 בתי אבות: "תתחסנו או תפוטרו"

הנגיד החסידי יואלי לנדאו, מיליונר חסיד סאטמר משכונת ויליאמסבורג ובעלים של כמעט 400 בתי אבות בארה"ב, הודיע ל-70,000 עובדיו, "תתחסנו או תאבדו את מקום עבודתכם"

הבעלים החסידי של 400 בתי אבות: "תתחסנו או תפוטרו"
הנגיד יואלי לנדא צילום: שוקי לרר

ההתנגדות של תעשיית בתי האבות האמריקאית לאלץ עובדים להתחסן נגד הקורונה מחשש שיותר מידי מהם עלולים לעזוב את העבודה ובכך לגרום למחסור חמור בעובדים, החלה להיסדק השבוע, כאשר הבעלים של כ-400 בתי אבות בארה"ב, הודיע ​​שעובדיו חייבים לקבל את החיסון, כדי לשמור על מקום עבודתם.

הדרישה החדשה בחברת Genesis Healthcare, המונה 70,000 עובדים בכמעט 400 בתי אבות, הביאה לעוד בתי אבות לדרוש מעובדיהם להתחסן. השאיפה של בתי האבות היא לחסן במהירות את 40% מהעובדים שעדיין מתנגדים לחיסון, כדי להדוף את גרסת הדלתא הגואה, הבעלים של החברה הענקית הוא איש עסקים חסידי, יואל לנדאו, שלא נרתע ממתנגדי החיסונים, והפך לחלוץ בתחום חיסוני העובדים בבתי האבות.

מומחים בארה"ב קוראים לעובדים בבתי אבות להתחסן, ומזהירים כי אנשי צוות לא מוגנים מסכנים את הדיירים הקשישים, אפילו תושבים שחוסנו פגיעים מכיוון שרבים הם קשישים עם מערכת חיסונית חלשה.

סוכנות הידיעות AP דיווחה, כי יותר מ-1,250 דיירי בתי אבות ברחבי ארה"ב נדבקו בקורונה בשבוע שהסתיים ב-25 בחודש יולי, פי שניים מהשבוע הקודם, ו-202 מתו, כך על פי נתונים פדרליים.

למרות המחיר הנורא שגבתה המחלה בבתי אבות, רבים מ-15,000 בתי אבות במדינה דחו חיסוני חובה, מחשש שמספר רב של עובדים יעזבו במחאה. כמעט רבע מבתי האבות כבר חסרים אחיות או עוזרים. אך בסופו של דבר, רוב העובדים בבתי האבות התחסנו למרות שלא רצו בתחילה, אך האיום לפיטורים גרם להם להתחסן, ולא נרשמה עזיבה מאסיבית של עובדים.

אך עדיין זה לא היה מספיק, ורוב העובדים לא התחסנו, מה שהביא את בעליו של 400 בתי אבות, חסיד סאטמר פלג מהר"י, להודיע לכל עובדים, "תתחסנו או תפוטרו".

יותר מ-130,000 תושבי בית אבות בארה"ב מתו מנגיף הקורונה, מה שהופך מוסדות כאלה ללא ספק למקום הקטלני ביותר בתקופת המגיפה. על פי הרשויות, כ-80% מהתושבים חוסנו, חלק מהעובדים דחו את החיסון מכיוון שהם חושבים שהוא אינו בטוח, או שהם מרגישים מוגנים מכיוון שכבר עברו קורונה.

"מוקדם מדי להכניס את הזבל הזה לגוף שלי" אמרה כריסטינה צ'יגר, עוזרת אחות בבית אבות בטמפה, פלורידה. "לקח כמה שנים לייצר את חיסון הפוליו? זה נעשה בכמה חודשים". אחרים הושפעו על ידי שמועות שווא שהחיסון נוצר מתינוקות מתים או מכיל שבבי מיקרו או יגרום לך לבעיות רפואיות.

בתי אבות קורונה ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד