י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תפילות גם בסגר

מסתמן: כך יראו ההגבלות על בתי הכנסת בימים הנוראים ובחגים

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במשרד לשירותי דת כבר נערכים לאפשרות של סגרים בתקופת הימים הנוראים ובחגים, והם נערכים בימים אלו לגבש מתווה שיאפשר את קיום התפילות לצד המגבלות | ביום רביעי יתקיים דיון מיוחד בו יוצג המתווה המסתמן להפעלת בתי הכנסת | כל הפרטים

מסתמן: כך יראו ההגבלות על בתי הכנסת בימים הנוראים ובחגים
תפילה בצל הקורונה צילום: Yossi Zeliger/Flash90

התחלואה הגוברת של זן הדלתא בישראל, תביא בשבועות הקרובים בוודאי גם הגבלות על ההתקהלויות ושמא אף לסגר כללי כפי שהורגלנו בשנה החולפת. ל'בחדרי חרדים' נודע כי במשרד לשירותי דת כבר מגבשים מתווה להפעלת בתי הכנסת תחת הגבלות קורונה.

מי שמונה לתפעל את המתווה הוא השר לשירותי דת מתן כהנא, שכבר ביום רביעי הקרוב יקיים דיון עם נציגי המשרדים הרלוונטיים בו יציג המשרד לשירותי דת את המתווה המסתמן להפעלת בתי הכנסת לתקופת החגים הקרובה.

במתווה שגיבש השר כהנא מטעם המשרד לשירותי דת, הוא פועל לשוויון בין המגבלות בבתי הכנסת לאירועים אחרים: "לא יהיה דין שונה לבית כנסת ולאירועים אחרים - דין בית כנסת כדין אולם קולנוע וכל התכנסות אחרת", מצהירים בסביבתו של השר.

בלשכת השר עוקצים את ממשלת נתניהו - חרדים, ומדגישים כי "הופקו לקחים מטעויות הממשלה הקודמת. המתווה המתגבש יהיה פשוט וקל להבנה. בלי חישובים מסובכים". כזכור בשנה החולפת נעשה מתווה שרבים לא הצליחו לעמוד בו ולכן הביאו לאנרכיה בחברה החרדית ולשבירת המגבלות.

פרטי המתווה המסתמן:

• תחול חובת עטיית מסכות כולל אכיפה
• מגבלת אנשים לפי התו הירוק הרגיל.
• ממונה קורונה בבית הכנסת.

בנוסף, במשרד לשירותי דת בוחנים אפשרות לקיים רישום מוקדם למתפללים, כדי לדעת מי מחוסן או מחלים ולאפשר אולי תפילות גדולות יותר. בנוסף, נבדקת האפשרות לקיים תפילות באוויר הפתוח כשמספר המתפללים באוויר הפתוח או בחלל סגור יהיה כפוף להגבלות כמו בשאר האירועים על פי מתווה התו הירוק שיגובש בקבינט הקורונה.

בלשכת השר כהנא מדגישים כי "גם במצב של סגר יהיה מתווה שיאפשר תפילות בתוך מגבלות מרחק היציאה מהבית". הם מציינים כי "השאיפה היא שבמקרה של סגר יהיו כללים אחידים למקומות ציבוריים כולל בתי כנסת".

קורונה מתן כהנא ימים נוראים הגבלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד