י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אכיפה אפקטיבית וחכמה

חובת הבידוד: פיילוט "ההסכמון" של משטרת ישראל יצא היום לדרך

במסגרת הפיילוט, קרוב ל-3000 חבי הבידוד יקבלו הודעת סמס הכוללת לינק. בלחיצה על הלינק, יאשר הלוחץ את פתיחת gps והמשטרה מצליבה את המידע העולה מההסכמון עם כתובת מגוריו או עם הכתובת שהצהיר כמקום הבידוד עם שובו לארץ

חובת הבידוד: פיילוט "ההסכמון" של משטרת ישראל יצא היום לדרך
מבצע אכיפה בבני ברק צילום: דוברות המשטרה

היום (חמישי) החל פיילוט "ההסכמון" המאפשר למשטרה לבצע אכיפה אפקטיבית וחכמה באמצעות קבלת מיקומם של מבודדים בהסכמתם באמצעות sms.

תכלית המערכת, אשר פותחה על ידי משטרת ישראל בסיוע המשרד לביטחון הפנים היא להתייעל בעבודת האכיפה ובכך לסייע למאמץ הצלת החיים של אזרחי המדינה. במסגרת הפיילוט, יקבלו מספר פעמים ביום קרוב ל-3000 חבי הבידוד השבים ממדינות שמשרד הבריאות הגדיר אותן כ"אדומות" הודעת סמס הכוללת לינק.

בלחיצה על הלינק, מסכים/ה החב/ה בידוד לאשר פתיחת gps כלומר, את היכולת לשתף את מיקומו לזמן קצר. לאחר לחיצה על הלינק (עד שעה מרגע קבלת ההודעה), המשטרה מצליבה את המידע העולה מההסכמון עם כתובת מגוריו או עם הכתובת שהצהיר/ה החב/ה בידוד עם שובו לארץ.

חשוב להדגיש כי לאחר השיתוף מיקום, נסגרת האפשרות למעקב ולמעשה, אין כלל מעקב על מיקום החב/ה בידוד לאחר השיתוף מיקום. כמו כן, ההסכמון לא מאפשר צפיה או כל חדירה אחרת למכשיר הסלולארי ולפרטיות החבי בידוד.

במידה וחב/ה הבידוד לא י/תשיב להודעת הsms ישלח סיור משטרתי לוודא את המצאותו בבידוד. בתום הפיילוט ועם ניתוח הנתונים והמידע שיעלו, יחלו המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל להפעיל את ההסכמון לכלל חבי הבידוד השבים ממדינות שהוגדרו ע"י משרד הבריאות כמדינות "אדומות".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר עם פרסום הדברים: "ההסכמון הוא שירות חיוני לייעול מערך האכיפה של המשרד לבט"פ, המשטרה והפקחים העירוניים. השירות, כשמו כן הוא, יתבצע רק בהסכמת המשתמשים המבודדים - אך יחסוך את הצורך בשליחת ניידת ושוטרים לביתם של כל המבודדים ויאפשר בדיק שמירה על הבידוד מספר פעמים ביום. אני ממליץ לכל מי שיקבל הודעה ללחוץ על הקישור ולאשר את הפעלת האיכון הזמני. מידע האיכון שיחלק איתנו מההסכמון לא יאגר ויעשה בו שימוש אך ורק לטובת איכון מיידי".

מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים תומר לוטן הוסיף: ״כפי שהבטחנו, אנו עולים מדרגה באכיפת הקורונה ומכניסים לראשונה שימוש בכלי טכנולוגי במסגרת המערכה הלאומית במגיפה. השימוש ביכולות אלה הינו חיוני להגדלת הפיקוח והבקרה אחר החוזרים ארצה ומעקב אחר כלל מחוייבי הבידוד במדינת ישראל. פיילוט ההסכמון נועד לאפשר לנו להתחיל, ללמוד ולהשתפר, ואני משוכנע שבאמצעותו נוכל, ביחד עם המשטרה, לייעל את פעילות האכיפה ולרסן את התפשטות המגיפה״.

תנ"צ מוריס חן, ר' אג"מ במשטרת ישראל סיכם ואמר: "השילוב של אכיפה פיזית ויכולת טכנולוגית תומכת יביא להתייעלות משמעותית באפקטיביות האכיפה המשטרתית.אכיפה יעילה ומשמעת עצמית של האזרחים חשובות ביותר לריסון התפשטות המגיפה".

משטרת ישראל בידוד GPS

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד