י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הפער בין בנט לנתניהו

סקר 'חדשות 12': ירידה חדה במעמד הממשלה

סקר שפורסם הערב מצביע על מגמה של כרסום מתמיד במעמדה של הממשלה בעיני הציבור בישראל | רק 37% מהציבור בישראל חושבים שתפקודה של הממשלה טוב, לעומת 54% שסבורים כי טיפול הממשלה במשבר הוא רע | ומי עדיף, בנט או ביבי? | כל הפרטים

סקר 'חדשות 12': ירידה חדה במעמד הממשלה
בנט בדרכו לישיבת הממשלה צילום: Emil Salman/POOL

מה חושב הציבור על תפקוד הממשלה בגל הרביעי של הקורונה? בסקר שפורסם הערב ב'חדשות 12' נראה שמעמדה של הממשלה החדשה בראשות נפתלי בנט נפגע עם כל סקר שחולף.

בסקר שערך ד"ר מנו גבע יחד עם מכון 'מדגם' בשיתוף ipanel והובא על-ידי הפרשן עמית סגל במהדורה המרכזית, ניתן לראות את ההתדרדרות במעמד הממשלה מאז הדיבורים האופטימיים על כך שלא יהיו יותר סגרים בישראל - לבין מה שקורה בפועל - היום.

הנסקרים נשאלו: כיצד אתה מעריך את תפקוד הממשלה בטיפול במשבר הקורונה? התוצאות אינן מפתיעות. רק 37% מהציבור בישראל חושבים שתפקודה של הממשלה טוב, לעומת 54% שחושבים שטיפול הממשלה במשבר הוא רע. 9% מהנשאלים השיבו "לא יודע".

סגל מזכיר סקר לפני מספר שבועות בו 49% מהציבור חשבו שתפקודה של הממשלה מול משבר הקורונה הוא טוב, ובסקר הנוכחי ניתן לראות כאמור ירידה חדה במעמדה של הממשלה בעיני הציבור עם 37% בלבד שחושבים שתפקודה טוב.

שאלה נוספת: עד כמה הממשלה אחראית למצב התחלואה? גם כאן התשובות לא הפתיעו. 51% בציבור חושבים שהממשלה אחראית "במידה רבה" לתחלואה הגבוהה, רק 44% חושבים שהממשלה אחראית "במידה מעטה" או כלל לא אחראית.

שאלת השאלות: האם לדעתכם צריך להטיל סגר בעקבות מצב התחלואה? גם כאן התוצאה לא מפתיעה, רוב הציבור מתנגד לסגר. 46% בציבור חושבים לא צריך סגר, ורק 40% חושבים שסגר הוא הכרחי. בשאלה זו אגב, רוב בימין חושב שצריך סגר - רוב בשמאל חושב שלא צריך. 

האם תצייתו להנחיות במידה ויוטל סגר: 78% השיבו שיציתו להוראות ורק 11% השיבו בשלילה, אך נצטרך להמתין ולראות בזמן אמת כיצד ינהג הציבור.

עוד שאלה מעניינת הייתה בהשוואה בין נתניהו לבנט, מי מנהל כראש ממשלה טוב יותר את המשבר. גם כאן התוצאה לא הפתיעה במיוחד: 44% השיבו שנתניהו טוב יותר ורק 23% השיבו שבנט טוב יותר. 26% טענו שאין הבדל בין השניים.

שאלה נוספת נשאלו הנסקרים בנוגע לחיסון השלישי. השאלה הופנתה לבני 18-60: האם תתחסנו במנה השלישית נגד הקורונה? 64% השיבו שיתחסנו, 10% השיבו בשלילה, ו-8% אינם יודעים עדיין.

 

 

 

 

סקר מנו גבע מדגם קורונה נפתלי בנט בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד