י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"עבירה על החוק"

ההסתה בצפון: בן-גביר ביקש תשובות - סגן השר התחמק · צפו

כמה ימים לאחר שאדם קילל והעיף חרדים ומתווכים שבאו לבדוק בית ביישוב בוסתן הגליל, יו"ר 'עוצמה יהודית' פנה לסגן שר ביטחון פנים לבדוק כיצד מטפלת המשטרה במקרה: "בוודאי יש כאן עבירה על החוק" | אך האחרון התחמק: "לא כל גילוי גזענות היא עברה על החוק"

ההסתה בצפון: בן-גביר ביקש תשובות - סגן השר התחמק · צפו
איתמר בן גביר במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לפני היציאה לפגרה, פנה אתמול (רביעי) יו"ר 'עוצמה יהודית' חבר הכנסת איתמר בן-גביר לסגן שר לביטחון פנים יואב סגלוביץ, ושאל כיצד מטפלת המשטרה במקרה שקרה בבוסתן הגליל.

בן גביר שאל את סגן השר לביטחון פנים כיצד מטפלת המשטרה במקרה הגזענות שפורסם, בו צולם תושב בוסתן הגליל תוקף איש עסקים בקריאות שנאה וגזענות נגד חרדים: "בוודאי יש כאן עבירה על החוק של תקיפה ואיומים", טען.

סגן השר יואב סגלוביץ השיב, כי הוא מגנה כל גילוי גזענות, אך התחמק ממענה ישיר בטענה ש"לא כל גילוי גזענות היא עברה על החוק", והוסיף שצריך לבדוק אם במקרה המדובר הוא עבר את הרף שמצדיק פתיחה בחקירה.

ח"כ בן גביר השיב, כי במקרה המדובר בוודאי רואים תקיפה ואיומים בסרטונים שהופצו ויש כאן עבירה על החוק שאין ספק שסגן השר מכיר בהיותו שנים רבות במשטרה באגף החקירות.

בן גביר מסר בתגובה: "הגזענות, ההסתה והשנאה הגוברת נגד חרדים, מחייבים את כל חברי הכנסת להעביר את הצעת החוק שיזמתי, שמטרתה לאסור לומר אמירות גזעניות כפי שנתקלנו בהן בתקופה האחרונה".

"מצער שבמצב היום במדינת ישראל רק ערבים זוכים להגנת החוק והגיע הזמן להרחיב היריעה: גזענות והכללה פוגעות בכל המרקם החברתי וגורמות לקיטוב ושסע", הוסיף.

בן גביר הסתה משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד