י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בעקבות תקדים דמיאניוק

גרמניה מתכוונת להביא לדין יותר מעשרה פושעי מלחמה נאצים

בגרמניה מקווים להעמיד לדין מעל עשרה פושעי מלחמה נאציים שמואשמים בסיוע לרצח יהודים במלחמת העולם השנייה | ברוב המקרים מדובר בשומרי מחנה ריכוז שעשויים להיות מואשמים כסייענים לרצח

גרמניה מתכוונת להביא לדין יותר מעשרה פושעי מלחמה נאצים
נאצים צילום: פלאש 90

בעוד גרמניה מתכוננת להעמיד נאצי בן 100 לדין בגין פשעי מלחמה נאציים, הודיעו התובעים הציבוריים בכמה מדינות גרמניות כי הם חוקרים יותר מעשרה חשודים נוספים.

ברוב המקרים מדובר בשומרי מחנה ריכוז שעשויים להיות מואשמים כסייענים לרצח, בעקבות הרשעתו התקדימית של איוון דמיאניוק במינכן בשנת 2011. דמיאניוק נמצא אשם כסייען ברציחות של כמעט 30,000 יהודים במחנה ההשמדה סוביבור בפולין שהייתה אז כבושה על ידי בנאצים.

על פי דיווחים בכלי תקשורת גרמניים, המשפטים של כמה מהם אמורים להתחיל בסתיו הקרוב בשני מקרים: אישה בת 96 תתייצב בפני בית המשפט האזורי איטצ'ה בשלזוויג-הולשטיין, והגבר בן ה-100 יעמוד לדין בבית המשפט האזורי ניורפין במדינת ברנדנבורג שבמזרח גרמניה לשעבר.

בינתיים, נמשכות תשע חקירות וישנן עוד שש בדיקות נוספות, כך אמר תומאס וויל, ראש המשרד המרכזי לחקירת פשעים לאומיים סוציאליסטים בלודוויגסבורג, למגזין הגרמני 'דר שפיגל', אין התיישנות על רצח וסיוע לרצח בגרמניה.

תומאס וולטר, עו"ד שייצג שותפים לרצח במשפט דמיאניוק ולפי הדיווחים יעשה את אותו הדבר במשפטים הללו, אמר בראיון לתקשורת הגרמנית, כי לקוחותיו הם ניצולי שואה, ומעולם לא ויתרו על התקווה לצדק.

לאחר שהוגש כתב האישום נגד הגבר בן ה-100, אמר סגן נשיא ועדת אושוויץ הבינלאומית כריסטוף הובנר, לתקשורת הגרמנית, כי "עבור בני הניצולים, המשפט הזה הוא גם דוגמה חשובה שלצדק אין תאריך תפוגה ואסור שההעמדה לדין של אנשי אס אס תסתיים למרות זקנתם".

נאצי פושע מלחמה גרמניה העמדה לדין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד