ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
כולל אנשי משטרה

תוך שישה שבועות: טליבאן הוציא להורג 900 בני אדם

בעקבות נסיגת הכוחות האמריקאים ארגון הטרור טאליבן יוצא במתקפה וכובש אזורים נרחבים באפגניסטן. דיווחים מספרים על 900 הוצאות להורג בחודש וחצי בלבד

תוך שישה שבועות: טליבאן הוציא להורג 900 בני אדם
צבא ארה"ב באפגניסטן צילום: pixabay

כוחות הטליבאן רצחו 900 בני אדם, ביניהם חיילים ושוטרים ואזרחים ששיתפו פעולה עם כוחות הקואליציה נגד הטאליבן, רוב ההוצאות להורג היו בעיר קנדהאר.

הטיימס הבריטי דיווח כי בניגוד להכחשות לוחמי הטליבאן, ארגון הטרור הוציא להורג קרוב ל-1,000 בני אדם בחודש האחרון לאחר שכבש את מחוז קנדהאר האפגני, כך טען מפקד משטרה מקומי.

הלחימה עדיין משתוללת סביב ערי מפתח הנצורות על ידי המורדים. טדין חאן, מפקד המשטרה לשעבר במחוז הדרומי של קנדהאר, אמר כי הטליבאן הרג מאות אפגנים שנגררו מבתיהם בעוד חמושים אחרים הלכו מבית לבית למצוא אנשי כוחות הביטחון או עובדי ממשלה.

מלבד ההוצאות להורג, נשים אומרות שנאסר עליהן לצאת מהבית ללא אישור הבעל, וכן נאסר עליהן ללמוד בבית ספר באזורים שבשליטת הטליבאן.

לצד המלחמה המתמשכת, אפגניסטאן מתמודדת עם משברים נוספים, כמו מגיפת קורונה וצמצום הסיוע הכלכלי מהמערב. עקב המצב הכלכלי, בריטניה קיצצה את הסיוע הישיר לאפגניסטאן ב-78%. לפי נתוני האו"ם, מתחילת השנה איבדו מעל 220 אלף בני אדם את בתיהם בגלל הלחימה באפגניסטאן.

טליבאן הוצאה להורג אפגניסטאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד