י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"קטעתי חופשה והבאתי מצביעים"

קליבלנד: שביעות רצון בקהילה היהודית מניצחונה של שונטל בראון

שונטל בראון, אוהדת ישראל, גברה ביום שלישי בלילה בבחירות המקדימות המיוחדות שנערכו בקליבלנד. הבחירות נערכו במטרה לקבוע מי תייצג את הקונגרס מטעם מחוז 11 בעיר. שתי המועמדות הן מטעם המפלגה הדמוקרטית, אך הצד הרדיקלי הפסיד

קליבלנד: שביעות רצון בקהילה היהודית מניצחונה של שונטל בראון
הרב פנחס לנדיס מקליבלנד צילום: באדיבות המצלם

ניצחונה של שונטל בראון על נינה טרנר, לשעבר סנאטורית במדינת אוהיו ופרוגרסיבית בולטת ואנטי ישראלית, הביא לשמחה גדולה בקרב הקהילות החרדיות בקליבלנד. בראון התקשתה בשבועות האחרונים של המרוץ להדביק את הפער, אך במאמץ כביר היא הצליחה לעשות את הבלתי יאמן.

נינה טרנר, בת 53, נתמכה על ידי קבוצות פוליטיות רדיקליות, מספר מחוקקים מובילים כמו אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, והסנאטור ברני סנדרס, שניהם ירדו לקליבלנד בימים האחרונים של הפריימריז כדי לעזור למועמדת שלהם.

מנגד התמודדה שונטל בראון, מועמדת דמוקרטית אף היא, וחברי הקהילה היהודית במחוז ששווים לפחות 4000 קולות, החלו לעבוד למענה. גם מדינת ישראל הייתה חלק מהקמפיין - בחודש מאי, על רקע הלחימה בין ישראל לחמאס, הגנה בראון על "זכותה של ישראל להגן על אזרחיה", מנגד טרנר קראה להתנות סיוע צבאי לישראל, ותקפה את מדיניות ישראל, ואף האשימה את ישראל באפרטהייד.

הרב פנחס לנדיס, רב ומנהיג יהודי אורתודוקסי בקליבלנד, אמר ל'בחדרי חרדים', כי מעולם לא היה פעיל פוליטית לפני שהחל להתנדב לקמפיין של בראון, אך הוא ראה שלתוצאות יהיו השלכות משמעותיות על עתיד מדיניות החוץ האמריקאית כלפי ישראל.

הרב לנדיס סיפר כי הוא עצמו סייע להוציא 1,000 מצביעים חרדים, דמוקרטים ורפובליקנים כאחד, להצבעה שהחלה ב -7 ביולי. למרות שהרב לנדיס היה בחופשה ביום הבחירות, בטיול שתוכנן עם משפחתו עוד קודם שהיה מודע למועמדותה של בראון, הוא עדיין קידם את הקמפיין בניסיון לוודא שיגיע ניצחון.

קבוצות יהודיות פרסמו לאחר ניצחונה של בראון ביום שלישי, כי "אחוזי ההצבעה באזורים עם אוכלוסיות יהודיות גדולות היו בממוצע כפול מההצבעה הכוללת במחוז".

בראון, תתמודד מול אשת העסקים הרפובליקנית לאברן גור בבחירות למושב בקונגרס בנובמבר. לבראון יש סיכוי גדול מאד לניצחון למחוז הקונגרס ה-11 באוהיו, מאחר וקליבלנד דמוקרטית ברובה.

ביום שלישי בלילה, בראון סיפרה על החוויה הראשונה שלה בישראל בשנת 2018. "זה נתן לי הבנה על החשיבות העצומה של מערכת היחסים בין ארה"ב לישראל", אמרה בראון לתומכיה בנאום ניצחון נלהב. "אני מודה לאחי ואחיותיי היהודים" הוסיפה.

ניצחון קהילות חרדיות קליבלנד שונטל בראון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד