ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
המאבק בציר השיעי

סעודיה במתקפה על חיזבאללה: "הגורם העיקרי למשבר בלבנון"

שר החוץ הסעודי תקף את איראן ואמר כי היא אחראית מרכזית למשבר הקשה בלבנון. השר קרא לאזרחי לבנון לצאת לרחובות להילחם בשחיתות

סעודיה במתקפה על חיזבאללה: "הגורם העיקרי למשבר בלבנון"
פייסל בן פרחאן צילום: משרד החוץ הסעודי

בנאום בכנס בינלאומי בנושא לבנון לציון יום השנה הראשון לפיצוץ הגדול בנמל ביירות, שהביא למותם של מאות ולפציעתם של אלפים, שר החוץ הסעודי, הנסיך פייסל בן פרחאן, קרא לפוליטיקאים הלבנונים, "להתעמת עם התנהגות הארגון" על מנת להשיג את רצון העם הלבנוני. הוא הנסיך הפציר בעם הלבנוני להילחם בשחיתות וליישם רפורמות הכרחיות במשבר במדינה המוכה.

"ההתעקשות של חיזבאללה לכפות את ההגמוניה שלו על המדינה הלבנונית, היא הגורם העיקרי לבעיות לבנון", אמר שר החוץ של סעודיה בכנס הבינלאומי ביום רביעי האחרון.

הנסיך פייסל הוסיף כי כל סיוע שמעניקה הממלכה ללבנון, תלוי ברפורמות רציניות המתבצעות תוך הבטחה שהכסף לא יגיע לגורמים מושחתים. הוא שיבח את מאמציה של צרפת והקהילה הבינלאומית לתמוך בלבנון ואנשיה. הנסיך פייסל חזר על "הסולידריות המתמשכת" של הממלכה עם העם הלבנוני בעת משברים ואתגרים, והדגיש את "מחויבותה של סעודיה לשיקום ופיתוח לבנון".

הדברים החריפים על חיזבאללה, הם המשך לדבריו החריפים של שר החוץ הסעודי על איראן, שאמר ביום רביעי האחרון כי חוסר התגובה לפעולות של איראן במזרח התיכון, רק מחזקות אותה. הוא גם האשים את טהראן בחוסר היציבות שקיים בלבנון באמצעות הפרוקסי שלה, הארגון השיעי חיזבאללה.

 

סעודיה חיזבאללה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד