י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"ממש, אבל ממש, נואשים"

בכיר בקואליציה בהצעת פיתוי למקורבו של נתניהו

לפני מספר ימים הגיע בכיר בקואליציה לחבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד, מקורבו ונאמנו של נתניהו, והציג בפניו הצעה נדיבה במידה ויפרוש יחד עם שלושה מחבריו למפלגה | קרעי: "גם אם תציע לי ראש ממשלה חלופי, אני לא נכנס לממשלה"

בכיר בקואליציה בהצעת פיתוי למקורבו של נתניהו
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בכיר בקואליציה שוחח לפני מספר עם מקורבו של נתניהו ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) והעלה בפניו אפשרות שיערוק מהליכוד בתמורה לתפקיד משמעותי בממשלה. לפי הפרסום של עמיחי אתאלי ב'ידיעות אחרונות', בכיר הקואליציה ביקש מקרעי שיגייס עוד שלושה ח"כים ממפלגתו וגם להם יובטחו תפקידים משמעותיים והטבות בממשלה.

"אם אתה מציע לי אחי, כנראה שאתם ממש, אבל ממש, נואשים", השיב ח"כ קרעי למציע הדיל מהקואליציה. לפי הפרסום, קרעי אף הוסיף לאותו בכיר, "גם אם תציע לי ראש ממשלה חלופי, אני לא נכנס לממשלה האנטי ציונית ורודפת היהדות הזו".

העובדה שההצעה מהקואליציה מגיעה דווקא לח"כ שלמה קרעי, שנחשב מקורבו ונאמנו של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, אינה אופיינית וניתן ללמוד ממנה אחת משתיים: או שהקואליציה במצב קשה והחשש מפני מכשול התקציב נושף בעורפה ולפיכך היא מנסה את מזלה גם היכן שככל הנראה לא תמצא ישועה, או שמדובר במגמה, ונשמע בקרוב על פניות נוספות מהקואליציה לגורמים שונים בליכוד עם הצעה דומה.

בחודש שעבר פורסם ב'n12' ריאיון עם שר האוצר לשעבר, בכיר הליכוד ח"כ ישראל כץ שלא חסך ביקורת מפטרונו לשעבר, יו"ר האופוזיציה נתניהו. "נתניהו אמר לי שכשהוא היה שר אוצר, אריק שרון אמר לו 'תסתדר לבד'. אמרתי: הבנתי, אני אסתדר לבד", סיפר כץ על שיחה עם ראש הממשלה לשעבר.

המראיין תהה האם לא הפריע לו שבמהלך כהונתו באוצר נתניהו היה זה שנטל את הקרדיט והוביל את מסיבות העיתונאים: "נתניהו לוקח קרדיט באופן קבוע – גם מתוקף אישיותו ומעמדו וגם כשיטת עבודה. רק על העבודה שלי הוא לוקח קרדיט? זה שנים על שנים. בסדר. אם הוא לא היה לוקח קרדיטים, הוא לא היה ביבי".

כץ גם חשף את הדין ודברים שניהל עם נתניהו במהלך המו"מ להרכבת ממשלה: "כשהמנדט היה עדיין אצלו ניהלנו שלוש שיחות, חלקן נוקבות. באתי באומץ, אף אחד לא אמר לו את זה. 'השותפים' פחדו. ישבנו בארבע עיניים ואמרתי לו: הדבר הכי טוב שיכול לקרות לליכוד ולך זה שמרכז הליכוד יבחר מועמד לתקופה קצובה. ואז אפשר יהיה להרכיב ממשלה, ואתה תוכל לחזור אחר כך. אתה לא מצליח להרכיב, הצעת לכל ראש מפלגה קטנה רוטציה – אז למה לא לליכוד? זה הכי נכון, הכי הגיוני וגם הסיכוי הכי גבוה להקים ממשלה".

שלמה קרעי הליכוד עריקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד